Rattendämon

    Rattendämon

    Gibt es überarbeitete Regeln für den Rattendämon (Skaven - 5. Edition)?

    600 Punkte
    B 8
    KG 8
    BF 8
    S 8
    W 7
    LP 7
    I 10
    A 8
    MW 10
    ich glaub Stufe-4-Magier
    (das waren jetzt die Regeln aus der 5. Edition)
    "Es ist des Zwergen Eigenart, dass er die Frauen mag behaart."

    Skaven (2.500 Punkte; Zwerge 1.000 Punkte)
    OK direkt vom CJ 49

    Vermin Lord, Demon of the horned rat

    Vermin Lord 650 Points

    Profile M WS BS S T W I A Ld
    Vermin Lord 8 8 0 6 6 6 10 6 9

    Taking a Vermin Lord counts as taking a Lord, a Hero choice and a Rare slot.
    Vermin Lords will allways be the army General.
    Only a single Vermin Lord may ever be included in an army.


    Special Rules

    Daemonic Instability: same as Hordes of Chaos

    Immune to Psychology

    Stands Alone: may never join a unit

    Horned Rat Incarnate: All friendly Skaven units with at least a model within 6" of the Vermin Lord are Immune to Psychology

    Daemonic Aura: same as Hordes of Chaos

    Terror: The Vermin Lord is amongst the most terrifying of all monsters. The psychology rules of terror apply, see WH book for details.

    Doom Glaive: The glaives wielded by the Vermin Lords are heavily ensorcelled with death magic. A hit from a Doom Glaive allows no armour saves.

    Spellcaster: Vermin Lords are well versed in the realms of magic and have a magic level of 4, equivalent to a Grey Seer. Vermin Lords allways take their spells from the Skaven Magic list. Vermin Lords have no warpstones.
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    Voidlegion.at


    Be carefull when dealing with dragons, for you are crunchy and taste good with ketchup.
    URGH!!!

    Der is mal wieder anständig.... Naja, aber wenn man sieht, was der alles an slots wegnimmt und man ihn noch mit Bögen verwunden kann....
    Orkze nie geschlag'n in Kampf.

    Wenn wa sterb'n,sterb'n wa halt,dat zählt nich' als valorn.Wenn wa sieg'n,dann sieg'n wa.Wenn wa wechrenn',dann komm wa wieda und mosch'n allä wech.Also Orkze nie valier'n,iz doch klaa.
    Wirlich ein nettes Ding aber die Punkt und Slotkosten sind einfach zu hoch um ihn jemals als in nem Tunier einzusetzten,aber bei nem Fungame würd ich den sicher nehmen!
    @Grishnak Squigbeissa: Ein Wesen mit W6 kannste sicher nicht mit Bögen verwunden,da nur S3.Höchstens mit Armbrüsten,darum is der Rattendämön auch so richtig Scheisse gegen Twerge oder Imp.
    In the name of God,impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation.Amen

    Fantasy:Imperium,Skaven;Chaos
    Necromunda:Van Saar
    Daemonic Instability and break tests:
    When a Vermin Lord loses a round of combat it must take a special Daemonic Instability test instead of a break test.
    Use the following procedure to take a Daemonic Instablity test:

    1) Calculate combat resolution as normal.

    2) Roll 2D6 and compare this to the Vermin Lord´s Leadership Value with no combat resolution modifiers. If the roll is higher, then the Vermin Lord loses his grip on the mortal world and disapears from the battlefield. It counts as destoyed.

    3) If the Vermin Lord does not instantly disapear, compare the dice roll to their Leadership Value, taking into account any modifiers for combat resolution. For each point the Vermin Lord fails his Instability test by, it suffers one additional wound.
    No saves of any kind are allowed against these wounds, including ward saves, regeneration, etc.

    4) If the Vermin Lord is wiped out by instability in the first round of combat the enemy may overrrun as normal.

    Example:
    The Vermin Lord loses a combat by 4.
    The controlling player scores 7 on his 2D6 roll.
    THis is lower than its Leadership of 9, so it doesn´t disapear totally.
    However because combat resolution modifiers count for Deamonic Instability, its Leadership is reduced to 5 for the second part of the test.
    This means that the Vermin Lord has failed the test by 2, and so loses 2 wounds.

    (CJ 49)

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    Be carefull when dealing with dragons, for you are crunchy and taste good with ketchup.
    Hmmm...
    Nüchtern betrachtet paßt der Dämon nicht mehr so recht in eine Skavenarmee, da er doch einige ( gewollte ? ) Defizite der Skaven ausbügeln hilft...
    Die Punktekosten finde ich nicht einmal zu hoch, mit einer Bewegung von 8" ist er zudem noch recht mobil und wie Muten Roshi schon geschrieben hat, in Verbindung mit Schwefelsprung wird er schon zu einem sehr gefährlichen Ding.


    Franz
    dafür ist er Ziel nummer 1 auf dem feld und als großes Ziel doch recht gut sichtbar.... jeder Zwergen/Imperial/Elfen freut sich.... z.B. Repeated Bolter mit oder ohne Pfeilfluch... na ja oder auch die Kanone (W6 Wunden)... also alles in allem recht gefährlich... der Dämon ist im Nahkampf sicherlich der hammer... aber alleine darf er auch kein Regiment angreifen, denn ein schechter Wurf beim Treffen und schon läuft man Gefahr ihn zu verlieren...
    Murphy´s Law:
    Was schief gehen kann geht schief.
    Wenn du einen 2+ Rüstungswurf hast, wirfst du mit Sicherheit eine 1!

    WHFB: fast alles :)
    WaMa/Hordes: Circle/Skorne/Khador
    BloodBowl: zu viele
    Ausserdem kann er mit dem Schwefelsprung kein Regiment angreifen, da er 1" entfernt bleiben muss.... Um fleissig in der gegnerischen Armee Terror zu verbreiten oder als Vorbereitung für weitere Sprüche isser aber durchaus nützlich....
    Orkze nie geschlag'n in Kampf.

    Wenn wa sterb'n,sterb'n wa halt,dat zählt nich' als valorn.Wenn wa sieg'n,dann sieg'n wa.Wenn wa wechrenn',dann komm wa wieda und mosch'n allä wech.Also Orkze nie valier'n,iz doch klaa.