Space Wolfs Gerüchte

      Original von grossa grüna
      jetzt reiten sie schon eichhörnchen,wahnsinn :D


      Ich werd nicht mehr , Du hast recht !!!!
      NO MO WALKIN´ DER BLOG - JETZT!
      I killed Riddick at the ÖMS'10 with a simple Frag Grenade 8o
      Heiliger Cleaner hilf !
      WOW 40K Crew Member

      The Crozius is the Imperium in a nutshell:
      pitiless authority, unquestioning zeal, and half understood technology
      encased within the form of a beatin' stick.
      Also die Köpfe sind ja großteils zum Kotzen..... sehen aus wie überdimensionale Zwergen-Langbärte.

      Die Bemalung find ich auch nicht so sonderlich gelungen ..... könnt schon ein bissl düsterer sein bzw. bei den speziellen Chars bin ich mir auch nicht so sicher ob die Minis gut sind.

      Naja.... mal sehen wie die Teile in Natura aussehen.
      * Steirischer Meister 40k 2010
      * Ö. Meister 40k - 2003-2005
      * ÖMS 40k- Best General - 2005
      * 7x40k Tagesturnier 1.
      * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

      "Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
      auch wenn der wolf wirklich etwas seltsam aussieht, finde ich auch dass die Miniaturen insgesamt sehr gut aussehen !

      falls das stimmt dass alle Space Wolves BP, NKW UND Bolter haben, wäre das ein Riesenvorteil gegenüber normalen Taktlern, mal sehen wie sich das in den Punktkosten niederschlägt...

      Ich warte jedenfalls noch auf die neuen Tyraniden, lang dauerts ja nicht mehr (Feb 2010 ?) und werde mir dann sicherlich eine Tyra-Armee zulegen.

      lg
      Ich bin da eher skeptisch Arathorn...

      Der alten Tradition von GW folgend, dass neue Codices immer bessere, schnellere, stärkere und vor allem vom Preis/Leistungsverhältnis stark überlegene Truppen beinhalten wird sich wohl auch hier abspielen.

      Ein Marine Taktler kostet 16 Punkte (der Sergeant 26). Ich vermute, dass ein SW Graumähne auf 18 Punkte kommen wird (16 +1 für die NKW +1 für Gegenschlag, Acute Senses ist schätz ich gratis). Maximal 19 Punkte.


      Die Verkaufsstrategie von neuer Codex = imba Einheiten = alle Kiddies müssen sich jetzt die neue Armee zulegen = Geld in die GW Kasse geht halt super auf. GW ist halt auch ein Unternehmen, dass auf Gewinnmaximierung ausgelegt ist (siehe die Preise für die neuen Plastikboxen)

      lg
      Bernd
      Taktische Wölfe gibts keine. :)

      Aber ich denke mal dass Blutwölfe auf 15 Punkte kommen werden, Graumähnen 2-3 Punkte drüber.

      Wenn die SW noch elitärer(Punktekosten) werden als normale SM es schon sind dann seh ich allerdings ziemlich schwarz gegen Armeen wie Imperiale, Tyraniden oder Orks.

      Die Qualität der Quantität ist in der 5. Edi IMHO ein Problem.
      * Steirischer Meister 40k 2010
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      * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

      "Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
      quote:
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      Got my hands on some SW rumours from trustworthy source.

      "There?s no wolfen and there won?t be any. 13-th has faded into mist, they?re mentioned in the fluff, but on the table they can be represented only by using an old armylist.

      Everyone has counterattack, they have the same space marine wargear, but it?s cheaper: combi-weapon - 5, fist - 20, frostblade - 20, hammer - 25, stormshield - 25, cost for claws differs, but they can reroll either to-hit or to-wound. Frost is a power weapon which gives +1 STR, it?s not two-handed.

      Troops

      Greys - 15 pts ? csm style(bp + ccw+ bolter) - 2 specials for 10 man, 1 on 5 guys ( first melta costs 5, if you get another five guys you get another melta for free) ? 1 attack in profile - counterattack - 8 ld ? can take a totem: it allows them to reroll 1, grenades are included, + mark of the wolfen(d6 attacks, can?t be comboed with fist), 1 fist & other.

      Claws ? 15 pts - 3 BS & etc,, 8 ld, same story with meltas ? 2 specials on 10 man; + 2 attacks from charge + mark of wolfen, 1 fist & etc.

      Vehicles are SM-like, but there?s no LS Storm, Ironclad, Thunderfire and the separate units of attack bikes. All LRs are there, but nothing extra. Usual LR and pod have a transport capacity 10. It?s probably a fridge full of beer which is taking the other two...

      Dreads are the same, starting with a free MM or Assault Cannon.

      Huge FA, but without separate units of Attack Bikes.

      There are wolfs ? nasty beasts, 4 attacks, but almost unarmored (6+), cavalry. 8 pts, 4 WS.

      Wolf Riders ? wolf juggernauts. If only somewhat weaker and costier than juggs - 50 pts. 4 attacks, 2 wounds, 5 toughness, cavalry, rending, can take fist(10), hammer(15), etc. Squads of 1-5.

      Claws on bikes and packs are cool, but they?ve got only one special and ld 8.

      Elites

      Scouts stay the same, but they have only one special, 2 power weapons, come out of the outflank like orkish kommandos, 1-2 ? from the enemy?s table side, etc. Sarge can?t take fist.

      Wolfguard ? profile of the vanguard veterans - 18 pts, HUGE list of wargear, can be given anything you want, from TDA & TH & SS to combi-weapons and claws and frost blades. Also, they can leave their own squad and join greys or claws in troops or fa(in case of FA they mount bikes or wear jump packs.

      Termowolves start with power swords & storm bolters, no teleportation?s deep strike, have access to drop pods. HtH termies are expensive, but with claws they get insanely high amount of attacks. Shields give 3++. TDA costs 15 points, it makes all upgrades cheaper ? shield is 15 pts, claws is 5 or 10(2 claws is 15), fist is 10. Really expensive(like, 53 pts for termi with claw and shield), but can be kitted to have a maximum attacks..

      Best variant for guards is like 8-9 men with 4 combi + fist or claws. Destroy the vehicle and charge.

      Grimnar allows to take wolf guards as troops. Eternal warrior, costs no that much, is really good.

      Ragnar - givec Furious Charge and d6 attacks to his own unit, once per game can give d6 attacks to all SW units. Rerolls 1.

      Ulrik buffs his surroundings, makes his squad monster-kllers (gives them toughness 5).

      All SW heroes are playable, decent and powerful. Ragnar and Ulrik are especially so. They cost no more than 200.

      But Bjorn is a crapsack. 270, 13 front armour, 4 attack, lacks a focus, has really really weird special rules. After death he becomes a counter. I hope we?ll never see him on the table. Apoc only.

      Runepriests ? new magic ? all is strong, no gates, storm in 24? - gives 5+ cover and turnes zone of usage into difficult terrain for skimmers etc. Cancels psychic powers of enemy on 4+. Must have.
      Njal casts 3 powers per turn, cancels all psychic attacks on 3+.
      You don?t roll for ld, you just plainly cancel them.

      Wolfpriests ? same as chappies, but can give preferred enemy for one of the opponent?s units.

      Techpriests - 75, 2 attacks, built in hammer, can take mechanical wolves.

      Wolf commanders ? like SM captains only better. You can shape anything you want out of them. I got a killer with 3++, hitting on a 3+, STR 8 and eternal warrior for somewhere around 190 pts.

      Sagas really differ, are given to priests and commanders. HQ ? 2 sagas, priests get only one. Usually the give some rerolls to the heroes. Special characters come with them, like, Ragnar is rerolling 1 on the dice. There are eternal warrior, +d6 movement to the transport, cover for the wolfs, other are just rerolls..

      Fangs are mech. Cheaper, but not relentless, can shoot at two targets at time if their sarge weren?t shooting. Now there can be 7 of ?em, though.

      Canis (185) - 2 wounds, 3 attacks +1 for claws, T 5, cavalry, in hth he hets on 3+ , S 5, reroll to wound, can give his unit an amount of attacks equal to the number of models in the squad he charges.

      Special character, an upgrade for the wolf guard - 170 ? Lysander profile - 3++, 10 STR. Comes as a part of the unit, so he?s not an indep, he can?t be targeted separately.

      Special character, ugrade for claws ? if he rolls 4+ all models that are in base to base contact with him are removed, both your and your enemies..

      Lone wolves are crap, they?re not even worth describing ? just wasting elite slots and being useless.

      Guards have a totem/banner, it gives them some rerolls."


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      quote:
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      So I got a chance to read the Space Wolves Dex to day and the following will be my review of it.

      Background Material

      To be Honest i was more interested in the rules than reading this. however i did skim through some of it.
      It is definitely well written there is of course mention of the first war for Armageddon and some lore containing the feud with the DArk Angels

      Artwork
      Now im not a space wolf fan but WOW the artwork is just stunning

      There are of course some new and old pieces and it was all very impressive.
      The Cover art has to be my favorite though

      Army Wide

      All Space wolves Get Counter attack and Acute Senses. which is phenomenal
      but with their units its not game breaking

      Yes there are sagas They cost point I only remember a couple of them I believe there are six there are no drawbacks to them other than the same saga may not be repeated in your army . Special Character sagas do not count towards this.

      HQ
      They have a plethora of Special Characters most of which i cannot remember their names lol
      Logan Grimnar
      what a great character his axe allows him to attack as a frostblade or a powerfist and he can divide his attacks amongst the abilities every round of combat
      He also has some very powerful army enhancements. His Main Ability is Making Wolf guard troops choices

      there is also
      Njal the Stormcaller
      Bjorn Fellhanded
      Ragnar Blackmane
      generic choices are:
      Wolf Lord- on par with Chapter Master
      Battle Leader- on Par with Captain
      Rune Priest
      Wolf priest
      Canis Wolfborn

      Elites
      Wolf Guard
      Wolf Guard can be equipped with Virtually anything Jump Packs, bikes etc....
      start off as a squad of three however during deployment they can leave their squad and can be included with another unit such as bloodclaws to serve as the sergeant (only 1 wolf guard can be assigned to each unit)

      Lone Wolves
      These are single model units although up to 2 Fenrisian wolves can accompany him.
      High Weapon skill and attacks and an ability to take on big monsters are his hallmarks
      Like a Wolf Guard they can be equipped with nearly anything ( no Jump or bike though)

      Iron Priest
      Techmarine that can take cybernetically enhanced wolves
      no servo harness

      Dreadnought
      Standard
      Venerable Dreadnought
      Can have a few extra upgrades
      but still pretty standard

      NO IRONCLAD

      wolf scouts
      grizzled old vets
      can still take all kinds of special weapons
      and if held in reserve on a 3+ they can deploy from any board edge

      Troops

      Grey Hunters
      Come equipped with Bolter Bolt Pistol and Close Combat Weapon and frag and krak
      no sergeant

      Bloodclaws
      same as always +2 attacks on charge not with counter attack though

      Fast Attack
      Thunderwolf Cavalry
      Huge Points Cost
      all upgrades are expensive but these guys are tough as nail
      can have all kinds upgrades too definitely a unit worth having

      Blood Claws with jump packs and on bikes too
      Really nothing else to say there

      Fenrisian Wolves
      A fast kinda good combat unit
      if Canis Wolfborn is in your army they are a troops choice however they can never count as a scoring unit they are just dogs after all

      LAndspeeder
      YAY a landspeeder these are standard

      NO landspeeder storm

      Heavy Support
      All Basic Space Marine Vehicles
      Including Redeemer

      Long Fangs
      Max unit size 6
      5 heavy weapons!
      can still split fire if leader does not shoot


      Well there u have it a brief overview of the dex

      U may jog my memory on some things feel free to ask questions i will try to answer in a timely fashion


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      quote:
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      Long Fangs 1 leader 1-5 other marines each can take a heavy weapon and can still split fire.
      Scouts 5-10 2 power weapons and 1 special have a special out flank somewhat similar to the current one.
      Dreads can take a Wolf tooth necklace... SW players you know what this means!!!!!
      Our Psychic powers are really cool. We still have stormcaller but it doesn't count as being in cover just gives you a cover save. The big mean nasty one makes the opponent take an initiative test. If failed they get removed from play, monstrous creatures have a penalty for it also!!! Good by carnifexes! I'm not spoiling em all.

      I'm trying not to give away anything that GW would be upset about.

      There is no Ironclad and we didn't get the LS storm.


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      -----Red Dox

      Quelle: wargate.de/base/topic.asp?whic…ORUM_ID=29&TOPIC_ID=34398
      Der Tod ist nur der Anfang
      Original von ULTRAMAR
      Taktische Wölfe gibts keine. :)

      Aber ich denke mal dass Blutwölfe auf 15 Punkte kommen werden, Graumähnen 2-3 Punkte drüber.

      Wenn die SW noch elitärer(Punktekosten) werden als normale SM es schon sind dann seh ich allerdings ziemlich schwarz gegen Armeen wie Imperiale, Tyraniden oder Orks.

      Die Qualität der Quantität ist in der 5. Edi IMHO ein Problem.


      Ich denke Arathorn hat da wie ich mit "taktischen Wölfen" die Graumähnen gemeint.

      bin mir da nicht so sicher ob das mit der zahlenmäßigen Unterlegenheit auf die Wölfe zutrifft. Klassisches Szenario: 30 Boys rennen auf 10 Graumähnen zu. Die Graumähnen können zuerst noch 2-3 Runden drauf schiessen mit Boltern -> d.h. es kommen etwa 20 an. Die Orks greifen an, die Graumähnen haben aber auch jeder 3 Attacken (1 Basis +1 zweite NKW +1 Gegenschlag) mit S4 und Ini4 -> sterben 8,33 Orks. Die Orks killen im Gegenzug 2,66 Graumähnen (jeder 4 Attacken, Ini 2, KG3, S3 haben die glaube ich, falls die S4 haben dann sterben 4 Graumähnen).

      Ist ne relativ ausgeglichene Partie, kommt dann halt drauf an wie in den nächsten Kampfrunden gewürfelt wird (sind dann wesentlich weniger Attacken auf jeder Seite als in der 1.Runde -> die Wahrscheinlichkeit dass einer der beiden besonders "gut" oder "schlecht" würfelt ist dann um einiges höher (Standardabweichung) als in der 1. Runde)

      Ich habs jetzt nicht bis zum Ende durchgerechnet, aber ich denke es sollte sich so ausgehen dass sich beide Einheiten bis zum Ende auslöschen

      Das ist aber alles nur Theorie Gefasel, die Wahrheit findet sich wie immer auf dem Schlachtfeld ;)

      lg
      also wenn ich mir jetzt den post vom fabius so durchles komm ich ins kopf schütteln.


      kein russ panzer. da geht die hintergrundstorv flöten wenigstens als 0-1 er hättens ihn lassen können.

      warum sie ironclad uns salK nicht haben is mir schleierhaft aber na gut.

      bekommen die landraider nurmehr transport 10? da bleibt nur zu hoffen das sie das nicht in den normalen sm codex übernehmen. und wenn sie das beim crusader machen dann ist ihr letztes stück verstand flöten gegangen.

      wolfkavalerieeinheiten naja werden sehen was die reissen.

      kann sein das ich manches falsch verstanden hab mein english ist nicht grad das beste.

      aber alles in allem schaut der codex für mich schwächer aus als der ultras codex. die gussrahmen werden aber sehr willkommen sein.

      BTL
      Xun
      Ordnung des verstandenen Chaos, Chaos der unverstandenen Ordnung.

      8000P+ SM Lightning Wariors, 2500+ IMP Kalis7 PVS

      X-Wing, Recon RPG
      Uncharted Seas [ID], Dystopian Wars [PE]
      BFG, Necromunda, Crimson Skies, EVE CCG, SW-Armada

      Erzfeind von Uhr und Zeitplänen
      Member WOW

      Meine Truppen

      Suche/Biete
      Original von Xun

      aber alles in allem schaut der codex für mich schwächer aus als der ultras codex. die gussrahmen werden aber sehr willkommen sein.


      Ich schätze ihn eher leicht stärker ein bzw da die SW ja eher auf Nahkampf fixiert sind schätze ich ihn in diese Richtung eher stärker ein.

      Das mit den Transportern ist so eine Sache, aber die 10er Graumähnen mit Leitwolf hatten so oder so nie in einem Rhino platz....

      Was micht eher stört ist das es anscheinend den Ehrwürdigen nicht als HQ Auswahl gibt sondern nur Björn.

      Und die Blutwölfe sind wohl die verlierer des neuen Buches.
      Bei selben Punktkosten und Ausrüstungsmöglichkeiten wie Graumähnen aber mit schlechteren Werten ist ihr einziger Vorteil das man mehr von ihnen aufstellen kann und der besondere rasende Angriff (und wenn es diese eine Saga wircklich ermöglicht das ein Trupp mit Char Flanken kann ist das dann schon eine Option).

      Dafür hat man Wolfsrudel die gut kämpfen können und mehr oder weniger günstig sind

      Das beste am neuen Codex sind für mich aber sicher die "Lone Wolf".
      Verdammt viel Style, verdammt viele Möglichkeiten sich da selber was zu basteln und sie können auch noch was.
      Original von Tigurius

      bin mir da nicht so sicher ob das mit der zahlenmäßigen Unterlegenheit auf die Wölfe zutrifft. Klassisches Szenario: 30 Boys rennen auf 10 Graumähnen zu. Die Graumähnen können zuerst noch 2-3 Runden drauf schiessen mit Boltern -> d.h. es kommen etwa 20 an. Die Orks greifen an, die Graumähnen haben aber auch jeder 3 Attacken (1 Basis +1 zweite NKW +1 Gegenschlag) mit S4 und Ini4 -> sterben 8,33 Orks. Die Orks killen im Gegenzug 2,66 Graumähnen (jeder 4 Attacken, Ini 2, KG3, S3 haben die glaube ich, falls die S4 haben dann sterben 4 Graumähnen).


      Das Problem sind weniger die Nahkämpfer als Einheiten viele kleine Schussattacken haben ....... zb Ballaboys die auch beim Vormarsch schon Schaden auf Distanz machen... 27*2 Schuss Stärke 4 + 3 x 3 Schuss Stärke 5 alles Sturmwaffen ... sollten in etwa 10 Verwundungen sein was 3,33 tote SW bedeutet..... und das tut wirklich weh.... im Angriff haben die Boys dann immer noch 3 Attacken..... also so lange nicht 2 Flammerschablonen im Spiel sind setz ich mein Geld auf die Ballaboys.

      @SW Codex
      15 Punkte klingt nicht so schlecht für die Standards.. damit kann man denk ich gut leben zumal das NK Equipment auch nicht so teuer sein soll.

      Die Wolfsreiter könnten sich zu einer Pflichtinvestition entwickeln aber da gibts noch zu wenig Stats.
      Die Wolfsrudel klingen auch interessant.... 8 Punkte sind okay, und man hat mal etwas schnelle Masse am Tisch um den Gegner zu beschäftigen.

      Die Transportkapas für die LR sind etwas irritierend.... mal sehen.

      Am sinnlosesten find ich die Scouts.... aber die glänzen schon im SM Codex nicht besonders.

      Was die Lone Wolfs können ist auch fraglich..... hoffe die sind nicht einfach nur schnell gemachte Punkte für den Gegner.

      Die Charaktäre klingen hart mit Saga.... sind ein ordentlicher Boost für die angeschlossenen Trupps.... denke 2 Chars zu nehmen ist beinahe Pflicht bei den Goodies.
      * Steirischer Meister 40k 2010
      * Ö. Meister 40k - 2003-2005
      * ÖMS 40k- Best General - 2005
      * 7x40k Tagesturnier 1.
      * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

      "Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
      Also Wolfscouts waren schon immer die besten Scouts und sind es wohl immer noch.
      Zumindest wenn die Ausrüstung gleich bleiben, kann man ohne Probleme einen Meltertrupp über die Kante des Gegner schicken.

      Aber mal sehen was die Werte und die Ausrüstung genau hergibt, wenn die keine Melterbomben haben können siehts ja wieder anders aus.

      Was die Lone Wolfs können ist auch fraglich..... hoffe die sind nicht einfach nur schnell gemachte Punkte für den Gegner.

      Angeblich soll der Gegner ja 1 Killpoint für jeden Lone Wolf bekommen der am Ende des Spiels noch lebt.....
      @Kodos

      klingt nicht so gut..... nur eine Spezialwaffe.... keine Faust..... und dann kommen die noch zufällig irgendwo rein und kosten aber vermutlich eine Lawine.....

      Original von Fabius
      Scouts stay the same, but they have only one special, 2 power weapons, come out of the outflank like orkish kommandos, 1-2 ? from the enemy?s table side, etc. Sarge can?t take fist.


      Aber mal sehen... Anfang Okt. wissen wir ja mehr. :)
      * Steirischer Meister 40k 2010
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      * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

      "Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
      Also die Köpfe ohne Helm sehen meiner Meinung nach extrem s*****e aus :/
      Genau so der Held auf dem Riesenwolf, was mir aber gut gefällt ist der Held mit dem Stock in der Hand (irgend was mit Runepriest heißt er glaube ich).
      jeder mag skinks :D
      skink21

      Mitglied der Skullcrushers (2 größter Vorarlberger Club :P )


      An jeden Voarlberger der hier mal online ist bitte unser eigenes Forum ganz unten beachten :)
      Billigere graumähnen und mit BB CCW und Boltern bewaffnet, also für mich hat der Codex alles was ICH mir gewünscht habe.

      Also nehme ihc einen 10 Mann Trupp (150) kaufe ihm einen Melter (5) bekomm den 2ten Gratis kauf ihnen einen Pod denke aber eher ein Rhino, schmeiß noch eine Ewaffe dazu und ich habe die Marine einheit nach meinen geschmack um geschenkte 205 Pkt inkl Transporter!!!! :D
      Nach aktuller AC für WoW Turniere nehme ihc sie 4 mal das macht 820 und jeder kann sich jetzt mal selber ausrechnen wieviel schönes klumpert man da noch einpacken kann bei 1750 Pkt! Danke GW jetzt sind wir wider quit mit dem DA Codex der mein spielerischer ruin war :D

      cheers
      Repent!

      For tommorrow you DIE!