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Vorherige Beiträge 21

  • Nörgler. Da gibts endlich mal einen Codex der im White Dwarf drin ist (und so mehr oder weniger gratis ist) und dann sowas... Freu dich doch!

    Brauchst gar keinen Codex kaufen nur den Whitedwarf. Alles Andere kannst du dir ja rausschreiben.
  • In einem Kleinen Feld links steht:

    Um diesen Codex zu benützen brauchst du:

    Codex Space Marine
    Codex Dark Angels

    und natürlich diesen und den nächsten

    genialer Schachzug :D

    1 Heftal zum Preis von 4
  • ich denke nicht?
    Ich glaube dass mit den 10er trupps und so die allgemeinen sachen halt
    sollte man sich halt derweilen vom Da coex raussuchen

    naja um BA zu spilen brauchste den Da Codex denk ich mal net


    lg mfx
  • Habe im WD folgendes gelesen!

    "Nähere Informationen, die wir nicht im WD aufgeführt haben, kannst du dem Codex DA entnehmen."

    Soll das heißen, ich muss mir auch den Codex DA kaufen, wenn ich weiter BA spielen will?

    Mfg. Templer
  • tk hat fc,nicht mehr alle..find ich fluffmäßig und auch spieltechnisch besser:)
    rhino kosten hab ich gepostet,ist glaub ich 5 p teurer weil ja dieser turbobooster dabei ist!
    ehrengarde ist ne eigene einheit,nix mit char muss drinn sein
    vetfähigkeiten weiß ich nicht..
  • Naja man merkt sie haben sich sehr am DA Schema orientiert, einzig die Feurzeuge sind teurer

    Lanspeeder mit Stuka und Heavy Bolter 90 Pts
    auch Pred is teurer früher hat ein Annihilator 145 Pts gekostet (LK Turm und LK Kuppeln) jetzt 165

    TK is meiner Meinung nach sogar besser geworden weil man jetzt die Anzahl der Modelle der TK besser vorraussehen kann, bzw. durch dazukaufen sogar kontrollieren kann.

    Mephiston hat einen ähnlichen Charakter wie Eldrad er is eine Sau aber zu teuer um oft eingesetzt zu werden.

    Kampftruppregel für Veteranensturmtrupps macht sie so ziemlich sinnlos, wer wird schon einen 5er Trupp nehmen wenn man alternativ auch einen normalen Sturmtrupp nehmen kann und ihn in ein Gratis Rhino stecken kann , vorallem da der ja keine Kampftruppregel hat.

    Cybot Furioso und Todeskompanie Upgrade Möglichkeit kann ma sicher gut leben damit.

    Termis bleiben sinnlos, jetzt noch mehr denn je gilt aber auch für den DA Codex , obwohl sie dort ja eher noch mehr Vorteile haben.

    Bei der Speziellen Ausrüstung is ned sehr viel speziell geblieben.
    Exsanguiniator is nicht mehr besser als der eines normalen Apothecarius.

    Techmarine is teurer.

    Scoutbikes sind weg ?

    Scouts haben Kampftruppregel dafür die Option auf S4 Shotguns na yeah Baby.

    bei der Honor Guard is halt blöd dass sie Kampftruppregel haben.
    Die Einschränkung auf nur mehr 2 EWaffen und die vom Sgt ,is ned so schlimm da man erstens eh selten allen eine gekauft hätte (von den Pts her) und zweitens jeder Spezialist eh Zugriff auf die Rüstkammer hat.

    Baal is ned schlechter geworden

    Die Kampftruppregel für Taktische,Devastoren,Scouts und Veteranensturmtrupps is halt bitter, weil sie sonst eine sehr schön spielbare Armee wären.
    (Hab das schon beim DA Codex für eine sehr negative Entwicklung gehalten, genauso wie die eingeschränkte Rüstkammer für Charaktermodelle. Geht hier bei speziellen SM Orden in die genau entgegengesetzte Richtung wie der Eldar Codex, dort hat man die Variablen Trupps gelassen aber einige Truppentypen verbessert. Die Folge daraus war das man jetzt eine Fülle an guten Optionen hat zwischen denen man sich entscheiden kann. SM Codizes DA und BA würden da genau in eine andere Richtung gehen. Glaube das machens deswegen weils sie jetzt seit einiger Zeit auch diese 5er Marine Boxen für Kiddies verkaufen und sich das somit besser begründen lässt :evil:)


    Einige Fragen wären noch offen:

    Das BAs nicht mehr gratis Furius Charge haben is gut aber hat jetzt keine Einheit mehr FC ???

    Sind die Punktekosten der Rhinos so wie im DA Codex ?

    Hat die Ehrengarde eine Veteranenfähigkeit inkludiert bzw. Zugriff auf diese ?

    Wie siehts mit Charaktermodellen aus speziell da es bei den BAs ja jetzt nicht mehr Pflicht ist das die Ehrengarde beim Charakter bleibt ??
  • Lord of Death: Mephiston may use each of his psychic powers and his force weapon once per turn


    wie ich es hasse....

    Eldar sind die besten psioniker der galaxis... das merkt man daran das sie sauteure ausrüstung kaufen müssen, von dämonenattacken autogekillt werden und psi tests machen müssen im gegensatz zu:

    Space marines
    Chaos space marines
    Tyraniden
    ...

    hat eigentlich ein volk psioniker die unterlegen sind? ausser jetzt die der garde die eh kaum jemand verwendet?
  • lachen oder weinen das ist hier die Frage.....

    Panzer werden billiger, Laserkanonen teurer..... was lernen wir daraus?

    GW will Panzer verkaufen......... :rolleyes:


    Naja... schauen wir mal was man daraus machen kann.
  • Overcharged engines die klingen ja mal stylisch :D. Naja dafür wieder Kampftruppregel, nur fünf Termis pro Trupp, nur eine SK...

    ABer im großen und ganzen klingts doch intressant, wobei ich mich nicht mit BAs auskenne.
  • You get 1 free DC per following squads


    soll das jetzt heißen, man bekommt einfach ohne punktkosten welche für jeden trupp ODER das die modelle aus den trupps zu kompanisten werden?
  • Benutzer-Avatarbild

    RE: Die neuen BA(alles!!)

    grossa grüna

    sry,die punktekosten :D
    Wargear changes
    Exsanguinator - Description replaced with current narthecium rules. Nothing additional

    Terminator armor - Same except no longer gives +1A (Same as new DA and there are no terminator honors, which means characters are at -1A)

    Servo arm - Same as Codex: SM but IT IS NOT A POWER FIST.. It "strikes at I1 at S8 with no armor save" Therefore, cover/grenades affects it

    Special CHaracters

    Commander Dante - 200pts

    WS6, BS5, S4, T4, W3, I5, A4, LD10 Sv 2+
    Rights of battle
    Inspiring: All friendly BA models within 12" count as having preferring enemy (Vs anyone)
    Equipment: Artificer armor, iron halo, jump pack, frag and krak grenades
    Axe of Mortalis - Master crafted power weapon
    Death mask of sanguinius - All enemy models within 6" are at -1WS and -1BS
    Perdition Pistol - Metal gun that counts as pistol in CC

    If dante is included in the army then a standard bearer may carry the BA chapter banner which gives all benefits of the normal standard and also gives the unit +1A. +15pts

    Tycho - Normal stats, has iron halo and artificer armor and basically is same as old edition.. IE sucks. 110pts and rights of battle

    Mephiston - 225pts
    WS 6, BS5, S5, T5, W3, I6, A4, LD10 Sv 2+
    Fearless, Feel no pain

    Lord of Death - Mephiston has all 3 psychic powers and can use each one of them and his force weapon once each player turn, rather than being limited as are other librarians. He may not use the same power more than once per turn

    Wargear: Artificer armor, force weapon, plasma pistol, psychic hood, frag and krak grenades

    LIRBARIAN POWERS
    Might of Heros - same
    Wings of Sanguinius - The librarian (only him) may move as a jump pack, even with terminator armor. If on a bike he counts as moving as a jetbike
    Transfixing Glare - Used in the assault phase. If successful then any enemy model in BTB contact must take a Ld test. If failed the model may not attack and will be hit automatically by any CC attacks directed against them. Enemy models with a Ld value cannot be affected

    Brother corbulo - Same as old edition except 3wounds 100pts
    no power weapon and has exsanguinator and the red grail
    Red Grail : All BA units within 12" At the start of one of its assault phases receives furious charge for that turn. In addition it gives corbulo a 4+ inv save

    Chaplain Lamartes - 125pts Same stats as current 3W chaplain
    Has the Death mask which gives all enemy models within 6" -1LD

    Non-named characters (all have 2w and LD9)
    Librarian - 120pts
    Has rights of battle
    Equipment: Force Weapon and Psychic Hood
    Options: Plasma pistol, stormbolter, combi weapons, melta bombs, bike. Can replace ALL wargear for terminator armor, storm bolter, force weapon and psychic hood for 25pts.
    NO OPTION for inv save except with Term armor
    Cannot take Transfixing glare but comes with other two powers as standard

    Chaplain - 100pts
    Equipment: Crozius and Rosarius
    Same options as librarian but may take a power fist and a jump pack

    Company Captain (3W and L10) - 100pts
    Comes with Iron Halo
    Rights of Battle
    Options: Power weapon, 1 or 2 LCs, Thunder hammer, Power fist, jump pack, storm bolter, combi weapons, melta bombs
    OR may take Term Armor WITH Thunderhammer + Stormshield, 2x LC or Stormbolter + Power fist/Power weapon all for only +25PTs

    Honor guard - 125pts
    Does not take up spot on force org chart AND IS NOT A BODYGUARD. They deploy and operate independently. May include 1 for each IC in army
    2A now and come with frag/krak grenades
    5 marines (max)
    Jump packs +25pts (entire squad) (30pts per model basically)
    Options: (a ton. Think of this as a imp guard command squad in terms of options. 2 guys can have this, 2 can have that.. etc).
    2x Plasma Pistol
    2x Powerfist/weapon
    2x Flamer/melta/plasma
    Sanguinary Priest for +20pts with exsanguinator
    Tech Adept +30pt (No servo arm btw). Power weapon and blessing of omnissiah rule
    Standard bearer +10pts
    Company Champion +25pts. power weapon + combat shield
    Meltabombs on a per model basis +5pts

    ELITES

    The Death company - Do not have to take. Don?t count for Force Org.
    Same stats. Rending, Furious Charge, Feel no pain, fearless.
    Must move as fast as possible towards enemy unless chaplain or Corbulo are within 6". They have krak grenades as well
    Pretty much same as rumors have stated.
    You get 1 free DC per following squads
    Honor Guard
    Terminator Squad
    Veteran Assault Squad
    Tactical Squad
    Devastator Squad
    Assault Squad
    Jump packs +5pts per model
    Additional guys +30pts
    May have rhino or drop pod at point cost
    Models equipped with power fists or power weapons may count them as normal CC weapons with rending

    Terminator Squad - 200pts
    5 men (max)
    entire squad may swap weapons for 2x LC or Thunderhammer/storm shield
    or may replace one term with the cyclone +20pts, Heavy flamer +5pts (lol), Assault cannon +30pts
    Can take a drop pod

    Furioso Dreadnaught - 100pts
    Venerable +20pts
    Death company dread +25pts (+D3 attacks and moves like death company)
    heavy flamer +5pts
    extra armor +15pts
    comes with smoke and searchlight
    May take a drop pod

    Dreadnaught - 125pts
    Assault cannon, CCW, smoke and searchlight
    Venerable +20pts
    Missile launcher +10pts
    Multimelta, TL- Auto cannon - free
    Tl- Las +20pts
    Extra armor +15pts
    May take drop pod

    Tech Marine - 125pts (ouch)
    NOT INDEPENDENT CHARACTER
    Does NOT use up force org slot. May take 1 per vehicle chosen from elites or heavy support
    same stats, except comes with artificer armor
    Options - Plasma pistol, servo harness +25pts
    Servitors - 0-4 25pts each with Servo arm, CCW (Not Powerfist). May replace with multimelta or HB for free, Plasma cannon +10pts (no restriction)
    Ws4, Bs4, S3, T3, W1, i3, a1, ld9, sv 4+
    May select rhino, razorback or drop pod

    Veteran Assault squad - 150pts
    2A and combat squads
    Jump packs included
    The squad may include up to 5 additional vets for +25pts each (and combat squads? odd)
    0-3 - stormbolter, combi weapon, plasma pistol/power weapon, power fist/single LC, 2x LC or thunder hammer
    Anyone can take combat shield +5pts or stormshield +10pts
    0-2 - Flamer/melta/plasma
    Per model basis: Melta bombs +5pts
    Note: Above options replace EITHER bolt pistol OR chainsword so you can replace Chainsword with power weapon AND bolt pistol with flamer
    May remove jump packs and have rhino or drop pod for no point cost

    Scout Squad - 80pts
    combat squads
    vet sarg included
    5 additional scouts +65pts
    Options: same as DA codex. Sarg may take melta bombs
    Shotguns: R:12, S:4, Ap:-, Assault 2
    MAY TAKE DROP POD

    TROOPS

    Assault Squad - 140pts
    Vet sarg included
    Same options as DA basically. Sarg can have combat shield and melta bombs
    May remove jump packs and take rhino or drop pod for free

    Tactical squad - 115pts
    Same as DA codex
    May take drop pod, rhino or razorback

    FAST ATTACK
    Bike squad - 110pts
    2 bikes + 1 vet sarg
    No combat squads

    0-2 bikers +30pts
    vet sarg may have power sword (no fist) and/or melta bombs
    0-2 Flamer/melta/plasma

    Attack Bikes - 50pts
    HB or multimelta
    1 bike

    0-2 additional bikes +50pts

    Land Speed Squadron - 65pts
    HB or Multimelta
    0-2 additional speeders +65pts
    0-1 Typhoon launcher +10pts
    0-2 Heavy flamer +10pts or assault cannon +35pts

    HEAVY SUPPORT

    Devestators - 115pts
    Combat squads
    Options same as DA codex
    may have rhino, drop pod, razorback

    Land raider - 250pts
    Its a land raider.
    options: Pintle storm bolter 5pts, hunter killer missile +15pts, extra armor +15pts

    Land raider crusader - 250pts (no limit)
    Its still a land raider and has crusader weapons.
    same options as land raider

    Whirlwind - 85pts
    Vengeance Missiles
    Incendiary Castellan

    Options: Dozer blade, extra armor, pintle storm bolter, hunter killer

    Predator - 70pts
    Options : See whirlwind
    TL - Las + 35pts
    HB Sponsons +25pts, Lascannons +60pts

    Vindicator - 125pts
    Same as previous edition, same options as other vehicles

    Baal Predator - 100pts
    Overcharged engines (1 - Cannot move. 2-3 nothing, 4+ vehicle is Fast and can move max of 18")
    Pintle stormbolter +10pts, Hunter killer +15pts. NO EXTRA ARMOR
    HB or heavy flamers +25pts

    Rhino - 40pts
    Over charged engines
    same as DA codex

    Razorback - 50pts
    TL Las +30pts
    Normal vehicle options

    Drop pod - 50pts
    No missile launcher option

    --------

    A few notes: I didnt post point costs for many options because they're same as codex space marines (No discount for being single wound model tho) and no real point to repeat point costs for items everyone knows the pt costs for

    However, items like flamers are basically half the cost currently. 5pts for every squad basically. Sorry I just really dont wanna post pt values for every item or option as its fairly easy to know what they are. Also just assume every vehicle has smoke and search lights and all the marines have frak/krak/BP and bolters. I added it for some and didnt for others, but they all have them