So sieht's mal aus!!

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"Co-ordinates for the barrage are provided by ‘spotters’ that
are either in other friendly formations that do have a line of fire, or from orbiting spy satellites or plane"
Original von Verpester
Ich denke zur Zeit des WD's 51 war es möglich wurde jedoch eratiert als das Trebuchet kam!
Ist ja auch egal wie es mal war jetzt braucht alles Sicht.
Es sei denn es steht höher oder niedriger/ so wie ihr es sagt!
Original von Verpester
Das ist doch nur meine Frage wie der Momentane Sachverhalt steht.
As we described in the Shooting section, stands
cannot see through other stands. Consequently,
missile-armed troops cannot shoot through or over a
friendly stand to attack an enemy. Technically
speaking, the stand’s ‘line of sight’ is blocked and it is
unable to fire.
Whilst this is perfectly true and satisfactory for the
majority of troops, when it comes to artillery fire it is
felt that an exception is called for. After all, is it not
appropriate that cannons, stone throwing engines
and the like should lob their missiles over the heads
of intervening troops onto the enemy? Obviously, it is
of great benefit to crew if they can see where their
missiles land but we can conveniently assume that
there are forward observers placed in strategic
positions to observe the fall of shot and somehow
communicate any targeting information back to the
crew.
Artillery stands that are positioned on high ground
can shoot over the top of intervening terrain or
troops on a lower level. Artillery stands can shoot
over the top of intervening terrain or troops on the
same or higher level if the target is on a higher level
still. In both cases intervening troops includes all
friendly units and any enemy units that are ineligible
as targets – for example, because they are engaged in
combat. Enemy units that are eligible as targets
cannot be shot over because they have to be shot at –
artillery being obliged to shoot at the closest viable
target in the same way as other shooters. Eg, artillery
placed on top of a hill can shoot over friendly stands
placed below them as well as woods, buildings,
similar terrain features, and combat engagements on
lower ground.
Original von Verpester
Höchst wahrscheinlich gibt es doch schon irgendein Update-nur wo WM herauskam konnten Sie es laut WD.
Und im Regelbuch S.67 Über Einheiten schießen-hast du nicht gefunden was ich zuvor gepostet hatte?
Original von Verpester
Ein weiterer Faktor sind Punktkosten.
Steinschleudern kosten um die 80 und sind nur ein Base
Kanonen sind 2 Bases und kosten 90
Kanonen machen auch mehr Schaden als Steinschleudern!
Ich denke wirklich das sich das Rick so gedacht hat.
Für mich war es eigentlich geklärt wo ich den Spielbericht gelesen habe-war im übrigen der erste WD wo WM herauskam und vorgestellt wurde wie es geht.
Und da steht felsenfest drinnen das Steinschleudern keine Sicht brauchen.
The trebuchet can shoot at targets that it can see as for all other
artillery, and it can shoot over the heads of obstacles and friends
on lower ground just as can other artillery. In addition it can
'shoot blind' - which is to say it can shoot at a target that it cannot
see. This blind shooting is directed by observers who form part
of the trebuchet's operational team, but who are not directly
represented on the tabletop.
Original von Verpester
Das witzige Daran ist:
Wenn irgendwas höher oder niedriger steht dann hab ich doch sowieso Sicht!
Original von Schindbua
ok; heißt das jetzt, das Artillerie automatisch auch ohne Sicht einen Gegner beschießen kann???
Wenn dem so wäre, würde das auf jeden Fall einige neue möglichkeiten geben.