...weil man Schutzwürfe nur gegen Voll und Streiftreffer machen machen darf.
...RAW abgedeckt...
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Thats right, one of our readers was able to get a hold of a few moments with the author of the Space Marine codex to ask the one question that has been digging at us for week's now. This answer is good enough for me.
Do Grav Weapons cause an extra hull point when they hit an already immobilized vehicle?
via Chris, and of course thanks Robin Cruddace for answering this burning question.
Hi Natfka,
I’ve just got back from games day UK, where I spoke to Robin Cruddace about the question you raised over grav weapons immobilising a vehicle more than once. He confirmed that if a vehicle is immobilised more than once by a grav weapon rolling a 6, then it *will* loose an additional hull point for being immobilised while already immobilised, just as if you were rolling normally on the vehicle damage table. I asked him to see if he can get this in the official FAQ, so hopefully we’ll see that appear sometime soon.
Cheers!
Chris





nur leider findt die Todesicher das Abfangen von der aegis Spitze und fliegen taugt den Piloten eigentlich nie "haha"
Und da wer ma bald mal stehen
hab gehört die sind ur froh wennst ihnen den todesstrahl durchs gesicht ziehst
und vielleicht fangen sie mal nicht an, dann kannst das nach 1 beschussphase schon erwischen...
Original von firstruleoffightclub
@tom : impuls generiert streifer und volltreffer (da hat man einen schutzwurf) also schlechter vergleich.
Aber dann heulen sicher alle Spieler rum, die in der 6. Edi schon "ihren" Codex bekommen haben und kein Mittel gegen Retter haben^^ Aber wobei, bei den Marines beginnts ja immer - da war ja auch zum ersten Mal das damals neue Codex Layout oder?