Neues zur 7. EDI

      ICh freu mich schon auf die neuen Magieregeln. Heilzauber hab ich schon immer vermisst, Grubbe der Schatte ist ja auch ziemlich brutal( hat die eine Reichweite von 12+3 Zoll oder nur 12 Zoll ?() und Lehre des Metals klingt auch sehr interessant. Blitzschlag wieder unendlich reichweite find ich auch gut und mit Komet S4 spielen wir schon seit Chroniken 3.
      jeder mag skinks :D
      skink21

      Mitglied der Skullcrushers (2 größter Vorarlberger Club :P )


      An jeden Voarlberger der hier mal online ist bitte unser eigenes Forum ganz unten beachten :)

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      Die Magieänderungen sind mMn allesamt top.

      Was sich bei den einzelnen Sprüchen wirklich tut wird man ja sehen, insb. auch wie das Verhältnis Stärke der Sprüche zu Casting Level verändert.

      Wenn man die Würfel aufteilen muss können die Sprüche auch ruhig etwas potenter werden, wobei der zitierte Schatten Spruch doch etwas zu heftig geraten scheint. Ein einzelner Wurf sollte nicht ein Modell wie einen Slann töten können. Oder wenn ich mir vorstelle so etwas auf eine große Oger Einheit zu sprechen - Ini 2 - da ploppen auf die schnelle mal 200-300 Punkte.

      Gerade aber die Patzer Tabelle ist besser, die bisherige fand ich doch zu weich und auch etwas unübersichtlich. Und es wird auch fairer, wenn man es mit den Oger Patzern vergleicht.

      Das mit den Plänklern tut mir aber als Söldner aber doch weh - dafür dürfen vielleicht meine Pistolen immer stehen und schießne. Falls sie wirklich nur mehr S3 haben lohnt das wahrscheinlich trotzdem nicht.
      This is normally described in a manner that our weak mortal mindes can comprehend...

      inoffizieller Österreichischer Meister WH Fantasy 2010
      (offizieller Vizemeister: Tanzbär)
      Wieder ein kleines Gerüchteupdate :

      OK I just found these rumors in The Blood Keep (by adsVampire) and since I haven't seen them here I'll just copy and paste them. They do sound reasonable by the way.
      I'll just give the ones that are not listed here:

      Quote:
      Combat -------------------------------------------------------------

      Obstacles - attackers no longer hit on 6's ... now the charger loses his charge bonuses (all of them ... i.e. no impact hits, lance bonuses). Units strike in I order for the first round.

      Charging - you may redirect any number of times along the path of your charge.
      Fleeing - if you flee into an enemy unit of US 5+ you are destroyed. The exception is for flyers which can in fact flee over enemy units and are only destroyed if they end their flee movement within an enemy unit of US 5+.

      Flyers - See above for fleeing. Also, flyers MUST use their flying movement when fleeing.

      Chariots - They may now voluntarily move into/out of terrain ... taking the appropriate d6 S 6 hits per chariot. Fleeing chariots that flee into anything (friend or foe) will cause impact hits and then apply the fleeing results as above (i.e. destroyed if enemy unit of US 5+). There is no mention of what happens if the chariot destroys the unit fled into.

      Monsters - it explicitly states that you may not join monsters. Also, if I read this correctly, the book explicitly differentiates units types and characters are separate ... i.e. a bloodthirster is NOT a monster ... its a character ... stupid but true.

      Cannons - grapeshot is back to the flame template ... but it causes 1d3 wounds per wounding hit!

      Warmachines - if the crew is not manning the machine at the end of the game the enemy gets full vps for it.

      Magic Items --------------------------------------------------------

      Enchanted Shield - May NOT be used with other magical armor!!!

      Special Abilities ----------------------------------------------------

      Breathe Weapons - you may march and use your breathe weapon.

      Regeneration - its now treated as another form of ward save. I.e. you take 10 wounds you will have to make 10 regeneration checks. However, if say you have 2 wounds remaining and are forced to take 2+ regen checks and live ... you may still fight back that round. This is a complete change to how regen currently works which prevents models from fighting back if "struck down".
      Spell Lores --------------------------------------------------------

      Shadows - Unseen Lurker - the unit now gets a normal move!!! That means flyers can move another 20", etc. I believe charged units get a normal charge reaction.
      Exitus Acta Probat - Der Zweck heiligt die Mittel

      --Unbemalte Armeen haben keine Seele--

      ARIADNA, zum Gewinnen geboren.