Blocking dice (bzw. Heimregeln)

      Blocking dice (bzw. Heimregeln)

      Hi

      Hat jemand eine Ahnung ob und wo man schwarze Blockwürfel mit weissen Zeichen bekommt?

      hab gegooglet bei ebay geschaut aber nix gefunden.

      Im übrigen würd ich gern wissen ob es möglich wäre hier eventuell für ne kleine Liga werbung zu machen? Da wir dringend leute suchen.

      mfg
      Al
      I´m slick, i am clean, i´m a scoring machine!


      I´m decayed, im deceased im an undead scoring beast!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von „Al33“ ()

      ab welchem Zeitpunkt ist es denn wieder möglich in die Liga einzusteigen?

      und wärs möglich mal nen abend vorbeizuschauen vielleicht ein testspiel zu machen um mir das ganze mal anzuschauen?

      In meiner Haus-liga haben wir ein bisschen eigene Regeln und ich möcht echt wissen ob mir LRB.5 regeln so wie sie gespielt werden solllten überhaupt gefallen.
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      vorbeikommen kannst am mittwoch (da ist am meisten los), freitag, samstag oder sonntag (da ist kaum was los). wir haben (fast) immer offen. auf der klubseite stehen die öffnungszeiten. :D

      zum probespielen sollte sich eigentlich immer (zumindest am mittwoch und freitag) wer finden.

      das lrb 5.0 ist ganz gut gelungen, würde ich sagen. während des spiels hat sich fast gar nichts verändert. nur beim "drumherum".

      allerdings freut mich deine skepsis, da vermute ich doch glatt, du wärst ein veteran. =)

      wir sind gerade im endstadium unserer aktuellen saison. 1 1/2 monate sollte die noch gehen, dann ist allerdings sommerpause (frag mich nicht wie lange). im herbst gehts dann wieder neu los. spass-partien kann man natürlich immer absolvieren.

      allerdings ist ein kleines turnier (die schnitzelbowl hast ja leider verpasst ;( )geplant und wer weiss, vielleicht gibts im sommer auch eine miniliga mit alternativ-regeln (streetbowl, beachbowl, dungeonbowl, usw.). da hat mir letztens wer einen floh ins ohr gesetzt. gell, jürgen?! :D


      vorbeikommen kannst am mittwoch (da ist am meisten los),

      das ist für aktive vikings schwer ;)


      allerdings ist ein kleines turnier (die schnitzelbowl hast ja leider verpasst ;(

      da hätte er wohl nicht können, da haben die vikings gegen die russen gespielt (ich hätt filmen sollen ;) )

      )geplant und wer weiss, vielleicht gibts im sommer auch eine miniliga mit alternativ-regeln (streetbowl, beachbowl, dungeonbowl, usw.). da hat mir letztens wer einen floh ins ohr gesetzt. gell, jürgen?! :D

      ja, und diesen mittwoch will ich auch endlich mal andere bb varianten spielen (vielleicht investier ich auch in Felder ;-). Wollte mir das dieses WE überlegen, aber wie es so kommt kommts anders (wer da wohl "schuld" war...hmmm war wohl der "go deeeep Erik" ;)
      NAF Regional Tournament Coordinator Austria

      BBAA/WOW Champion Saison 2015/2016
      BBAA/WOW Chaos Cup Champion Saison 2004/2005
      BBAA Chaos Cup Champion Saison 2001/2002
      Wolfencup 2007 - Most TD
      Schnitzelbowl VI - Most TD
      Ja also eigentlich spiel ich Blood bowl schon seid Jahren (4-5) nur bis jetzt immer gegen die selben 2 Gegenspieler und mit bisschen eigenen Regeln.

      Wir haben paar Sachen vereinfacht um das Spielen bisschen gemüdlicher zu machen (gibt also keine Zugfehler zB. wenn wer den Marker vergisst zu ziehen is auch ned schlimm oder wir spielen auch ohne Team Rating und Handicaps.) Ich würd also gern mal wissen wie gut ich BB wirklich spiele gegen Gegner die ich nicht kenne.

      Im übrigen hab ich Freitag nacht bis 7 in der Früh dagehockt und Zusatzregeln für unsere nächste Season ausgetüftelt. Mich würd interessieren ob ihr sowas auch macht? Ich red hier jetzt von Zusatzregeln für den Kauf und ausbau eines eigenen Teamstadions mit verschiedenen Spielfeldarten die wieder verschiedene Eigenschaften haben bzw auch neue Skills. Gut ich hab nicht alles selbst erfunden sondern mir aus verschiedenen Hausregeln Ideen abgekupfert aber vieles is doch von mir =)

      wenn jemand möchte kann er sich meine Arbeit gern mal durchlesen is allerdings Word format.
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      solche ideen sind immer gut. ob sie für eine liga optimal sind, ist eine andere frage. wobei ich nicht sage, dass sie schlecht sind. es muss sich halt jeder auskennen.

      allerdings bin ich immer auf der suche nach sonderregeln für kleine turniere (wer sich noch an meine metallbälle, gummipitches und hooligan-stadien erinnert, weiss, wovon ich rede :D). also immer her mit den ideen. wenn sie nicht zuuu kompliziert sind, kann man sicher was einbauen.

      wir wollen eh immer ein bissl bewegung in der liga haben, damit es immer mal was neues gibt. schick mir mal deine ideen als pm (wenn da keine attachements möglich sind, als email an "doomfiend@gmx.at"). ich schaus mir mal an und stells auch in unser ref-forum (5 leute, die die regeln für die liga festlegen). damit wir den brei ordentlich verderben können. ;)

      turn marker vergessen ist bei uns (und auch international) sowieso schon seit einiger zeit kein thema mehr.

      Ok habs dir per Mail geschickt.

      Ich denk das is wirklich was witziges und bringt sicherlich mehr Spieltiefe in das Ganze allerdings wie gesagt is ned alles auf meinem Mist gewachsen ich hab mir viele Ideen ausn Internet geholt und das ganze zusammengesetzt verändert und einiges erdacht.

      viel spass damit =)
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      So Leute ich poste hier mal die extra Hausregeln die wir in unserer Liga eingeführt haben. Würde mich freuen wenn der eine oder andere seine Meinung dazu abgibt.

      Wie gesagt ist nicht alles von mir selbst erdacht aber vieles (Pitches zB darauf bin ich stolz *g*)

      also viel Spass



      ADDITIONAL LBBA STADIUMSRULES


      The basic stadium Das hab ich Hauptsächlich übernommen und nur Details geändert

      A lot of teams own or have (more or less) permanent access to a stadium. The basic stadium is a field surrounded by some sort of stands. During the seasons the owning team can spend money on improvements. This gives the teams something to use their money on instead of just filling up the treasury, generating Team Rating.
      The initial capacity when the team is generated is decided by rolling 3D6 per Fan Factor, and multiplies it with 1000. This is the maximum number of spectators the stands can hold without problems. The gate to a match cannot exceed this number, unless you are trying to overfill the stands (see below).
      The advantage of a stadium is an extra Team Reroll to the home team for the match (not per half).
      Special rule (to be used in general): If the number of Team Rerolls exceeds 8, the team can use 2 Team Rerolls per turn, but no roll can be rerolled more than once. There is no extra bonus for having more than 16 Team Rerolls.
      Overfilling the stands
      It is possible to let more people in than the stadium is built for, but there is a risk that the stands cannot hold the pressure. Roll 2D6 on the following table at each kick-off, adding +1 for each 5,000 extra you try to squeeze in:

      2-10 It holds for now. So far no problems.

      11+
      Crunch!! The stands crash to the ground, killing a lot of spectators. Roll 1D6 to see which team's supporters died. On 1-3 it is the home team, on 4-6 the away team. This team halves their Fan Factor for the rest of the game.The home team loses 2 Fan Factor permanent, and must pay 1D6 * 10,000 GC to repair the stands. Until the stands have been repaired the home team will play with half Fan Factor and Gate, and the capacity is reduced by 25%.Subtract -2 from the next roll on this table. This is cumulative (and so are the penalties!) during the rest of the game, in case it happens again!







      Buying a Stadium

      This rule is only in effect if the league wants their teams to buy a stadium instead of receiving the basic stadium for free.
      The cost of a basic stadium is equal to the Fan Factor * 10,000 GC. This covers the expenses of finding and clearing an area big enough and to build the basic stands. The initial capacity is 3D6 * 1000 per Fan Factor.

      Improvements

      This is a list of improvements the team can spend money on. If - for some reason - a team wants to remove an improvement, this is done by spending 50% of the cost to buy it.

      Capacity
      Increases the capacity by 5000 spectators. This improvement can be bought as often as you like.
      Cost 10,000 GC

      Stadium Roof
      No need to roll on the weather table. The weather is always perfect. All Weather rolls on the Kick-off Table are treated as No Effect. Cost 90,000 GC

      Seating
      Decent seating results in more comfort (or more to throw around!) and the home team's Fan Factor rolls is increased by +1. Cost 50,000 GC

      Crowd Barriers
      This is fences and trenches around the field, so the players are better protected against the crowd (and vice versa!).
      Riots only delays the game for 1D3 turns, and Pitch Invasions is ignored on a D6 roll of 4+. Throw a Rock is ignored on a D6 roll of 6 (the spectators couldn't throw over the fence). A player who is pushed off the field will still be injured as normal - he fell down in the trenches.
      The barriers protects is both directions. The crowd is protected against loonies and maniacs among the players. Cost 50,000 GC

      Cabal Vision Replay Screens
      These gives the crowd a chance to actually see what have been happening on the field (although they're not always interested in that...) by viewing replays of some of the action. +2D6 on the Gate. Cost 50,000 GC

      Supporters Club
      The team supports its fans. Reroll all 1's and 2's from the home team's Gate roll once.
      Cost 50,000 GC

      Souvenir Shop
      The spectators can buy programmes, caps, banners, clubs etc with the team's logo. Add +10,000 GC to home teams' Match Winnings each game. In addition, the home team gets a +1 to all Fan Factor Rolls on the Kick-off Table. Cost 50,000 GC

      OrcaCola/BloodWeiser/McMurty Burger stands
      During the game, the crowd has to eat and drink. And instead of eating each other, they can buy refreshments at the vendors. Instead of the Cheering roll results on the Kick-off Table, both teams? gets an extra Team Reroll.
      In addition, all players recover from KO on 3+ instead of 4+ (an ice cold Bloodweiser or OrcaCola helps on the mood!) Cost 50,000 GC

      Cheerleader Dressing Room
      Somebody has drilled some holes to the cheerleader dressing room, and this draws spectators like a magnet. Add +1 to Fan Factor (and +1D6 to Gate Roll) for the home team. You can only buy this improvement if you have cheerleaders for the team. Cost 20,000 GC


      Field Pitches Die Pitches sind von mir =)
      There are many different types of grounds the pitch can be made of. Each team which owns a home stadium can customize the pitch of its home field for an important advantage.

      Grass:
      This is the normal underground which is used at the most stadiums. This pitch got no special effect to the game and is already included to all basic stadiums.
      Price: 30.000$

      High Grass: da machen Hobbits wieder Sinn
      This grass has never been reaped and it reach?s to the belt of a normal tall player. It?s the perfect place to hide for a small player before getting killed by a big, angry and dangerous opponent. Each player who got the extraordinary trait ?stunty? can hide himself in the grass. Every time a stunty player gets blocked, the blocking coach rolls a dice. On a 1-2 the blocked player has hide himself and steps beside to any adjacent square of the attacker. The blocking player has to step into the empty field and his block is done because he is still searching for his victim
      Picking up the ball is modified by -1.
      Price: 45.000$

      Soft Grass:
      This pitch is soft and fluffy, dealing a hard time to everybody who is lying on the ground to not fall asleep. Count -1 to all AV rolls when knocked over. Each player gets an additional square to go for it.
      Price: 70.000$

      Astroturf:
      The Astroturf is a sort of a carpet making it easy to change directions because of this perfect grip. Add +1 to all dodge rolls and 1 additional square for each sprint. If a player get pushed back roll a dice, on a 1-2 the blocked player can use his grip to stay on his position or either not (coach choice). If the blocking player got assistance, he will not have to roll a dice.
      Price: 90.000$

      Ice:
      This field is perfect for Hockey games and useable for Blood bowl too. Sprint fails on 1-2. Caused by the slippery ground. Each push back dice becomes a double push back. 1 for the blocked and 1 reversed push back for the blocking guy. The blocking player gets pushed back to the reversed direction of the push he made but only if the square is not occupied by another player. The blocker always has to stay inbound so instead of getting pushed out of the pitch, the direction changes.
      Price: 70.000$

      Mud:
      The Ground is wet and muddy, building a perfect place to act like pigs and even get the look of them. Sprint fails on 1-2 and each try to pick up the ball is modified by -1.
      On kick-off the ball only bounce for 2 squares all the time and only once on a fumble or missed catch.
      Price: 45.000$

      Sand:
      Sand makes it hard to move and kills everybody?s stamina when trying to sprint.
      Every sprint fails on 1-2. Count -2 to each AV roll when a player fails a sprint and lands in the soft sand. On kick-off the ball only bounce for 2 squares all the time and only once on a fumble or missed catch.
      Price: 55.000$

      Graveyard: Undead wird sich freuen
      This very scary underground may only used by undead, necromantic, nurgle and Khemri teams. The Home team coach is allowed to place 4 Graves (training marker or something) on each half of the pitch before the game starts. Its not allowed to place them at the End zone or next to another Grave (there must be at least 4 empty squares between each one). Grave squares are already occupied and can not be entered by a player (a player can use leap skill to jump over it). Each living player who is prone to the ground anywhere on the field has to roll a dice for standing up. On a 1 the player belongs to the Ground because he is hold back by bone Hands reaching out of the Graves beneath the pitch.
      Price 100.000$

      Rubber:
      On a rubber field the ball is bouncing for 1 extra square every time. In fact of this rubby field each player who gets knocked to the ground is bouncing up again. Standing up only takes 2 move points on this ground.
      Price: 60.000$

      Ich bin noch am überlegen so eine Art Street-Pitch hinzuzufügen um einen ausgleich zu den ganzen weichen unterböden zu finden. Harter Beton wo auf die Fresse fliegen noch mehr weh tut =) *KNACKS*


      Additional LBBA Skills

      Agility:

      Stiff Arm - This player is skilled at pushing a would be blitzer off with a stiff shove. If an opponent has moved at least one square and then blitzes this player, the player with Stiff Arm may apply -1 ST to the blitzer (minimum ST 1). This skill may only be used once a turn and is applied before other strength modifiers (such as Dauntless and Horns).

      Block, dodge, stiff Arm - niemand hält "Randy Moss" auf =)
      Passing:

      Bullet Throw - If the player with this skill has the ball, he may throw it at extremely high speed at any player that is not in an adjacent square. Roll to see if the player is successful throwing the ball as normal (expect that this pass may not be intercepted or Pass Blocked). If the pass is successful, the player to whom the ball is thrown must make a successful Strength roll (agility roll using Strength) with a -1 modifier (extra -1 modifier if the thrower also has the Strong Arm skill). If the modified roll is successful, the targeted player may attempt to catch the ball as though it was thrown to them (+1 modifier for accurate pass, if opponent catches the ball it counts as an interception). If the modified Strength roll is unsuccessful, the targeted player is nailed by the pass unaware. Make an injury roll straight away (no armour roll is required) with one of the following modifiers for the distance of the pass: +2 for Quick Pass Range, +1 for Short Pass Range, 0 for Long Pass Range, -1 for Long Bomb Range. If the player with the Bullet Throw skill also has the Strong Arm skill, add an additional +1 to the injury roll. After hitting the targeted player, the ball scatters one square from the target player. Using the Bullet Throw skill will result in a turnover unless the Bullet Throw is caught by a friendly player or successfully hits a opponent who then fails the Strength roll. If the ball hits an opponent who then fails his Strength roll, it will not count as a turnover even though the ball then scatters one square (the refs love this play when it works too much to blow the whistle). Use of this skill does count as the team's pass action for this turn and you do get SPPs for opponents who suffer casualties from use of this skill.

      Perfect Spiral - With enough time, this player can launch an almost perfect pass. If this player throws an accurate Pass, the catcher may add an additional +1 to the catch roll.

      Weather Immunity - This player may pass to Long Bomb and Hail Mary distance during a Blizzard, GFIs for on 2+ during a Blizzard, does not suffer a -1 to pickup/catch during Pouring Rain or a -1 to passing during Very Sunny, and never makes heat exhaustion rolls for Sweltering Heat. Put another way ... this player ignore any effects from the current weather.

      Strength:

      Push - When blocking, if a player with this skill chooses to push back an opponent without knocking him over in the direction of the block, he may chose to push the blocked player one additional square in the same direction as the original push back, as long as this additional square is not occupied. This second push back must be in a direct line with the orginal blocking direction and the first push back, unless this would cause the blocked player to be pushed into the crowd. In this case, treat the additional push back as a normal push in that direction, with all three squares available. This means, following the normal push back rules, an empty square on the pitch must be chosen before pushing a player off the pitch. The blocking player can still only follow up one square. Push may not be used against a player with Stand Firm or Side Step.
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      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von „Al33“ ()

      kein Problem geht ja um nix =)


      Ich möcht einfach nur mal von andern Leuten wissen was sie davon halten =)


      Soll ich vielleicht nen neuen thread aufmachen mit na gscheiten überschrift?
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      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von „Al33“ ()

      Pitches is ganz einfach.

      Das sind Spielfelder und jedes Team dass die Kohle hat sich ein Stadion zu kaufen kann sich natürlich auch das Spielfeld aussuchen. Kostet zwar extra aber dafür hamms eben diese eigenschaften.

      Ich werd mir Soft Grass zulegen da meine Norse ja nur AV7 haben is das scho recht nett für mich weil meine leute nach der Reihe draufgehen =D -

      Ausser Randy Moss natürlich den erwischt keiner und weil ich ihn immer so hochlobe und der Kerl bis jetzt der einzige Starplayer in der Liga ist, is auch jeder hinter ihm her =D
      Da werden sogar Kopfgelder ausgehängt o_O
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      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von „Al33“ ()

      ah, alles klar....

      thx

      Wär auch noch für ne Art Rocky Floor in Zwergenmanier, die man quasi als "Beton" wie due es angesprochen hast hernehmen könnt.

      Irgendein Felsiger Boden, wo ein Tackle leichter Injuries verursacht, wo man aufgrund der herumliegenden Steine beim dodgen leichter auf die Fresse fliegt und auch das "go for it" schwieriger ist...

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Raghnath“ ()

      die regeln mit den stadien ist recht nett, sowas gabs vor lrb3 schonmal.

      Ich glaube aber das es für mich nichts wäre. Als Woodies coach muß ich sowiso permanent spieler nachkaufen, da würde ich es nie auf ein stadion schaffen. Fluffmäßig zerhaust auch a bissl was... norse auf gras.... na i was ned :D
      NAF Regional Tournament Coordinator Austria

      BBAA/WOW Champion Saison 2015/2016
      BBAA/WOW Chaos Cup Champion Saison 2004/2005
      BBAA Chaos Cup Champion Saison 2001/2002
      Wolfencup 2007 - Most TD
      Schnitzelbowl VI - Most TD
      das Ball suchen wird eben durch den -1 Modifikator simuliert.

      würde mich freuen wenn ihr das auf nem Tunier spielt und mir dann sagt wie es angekommen ist.


      Mir kommen gerade wieder paar Ideen.


      Die Stadien stehen ja auch in bestimmten gebieten. Norse zB in der Kälte, ich glaub da kann man noch was machen um dem Heimteam nen kleinen Vorteil zusätzlich noch zu verschaffen.


      für Woodies könnt ich mir was ähnliches wie das Graveyard-pitch vorstellen nur dass man eben Bäume am Feld plaziert statt Grabsteine =)
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      Morgn
      Achja: Die kommende Saison werden auch aktive Vikings mitspielen können, da alle 3 Wochen am Dienstag gespielt wird (Statt dem Trainingstag Mittwoch).
      primär historisches in 15mm (Schottland so weit das Auge reicht)
      in FOG terms: Swordsman, Bow*
      langsamer Maler


      WoW/Keepers-Altpräsident und für die Idee begeistert, eine Carrerabahn im ganzen Clublokal zu installieren