dämonenjäger

dämonenjäger

leider schon editiert...:(aber trotzdem ganz gut :]

Grey Knight Rules ? compiled with information from message boards and newsgroups.
    I AM NOT RESPONSIBLE FOR ANY INFORMATION LATER FOUND TO BE FALSE, as I do not yet have Codex: Deamonhunters

HQ

Inquisitor Lord
    As in WD, except with 3-12 henchmen

Grey Knight Terminator Captain = {edited out for now}
    {edited out for now}
    - Nemesis weapon = Force weapon with +2 str
    - Built in stormbolter
    - Psychic powers
    - Aegis suits to null enemy psykers
    - Deep Strike any time they want
    - May have bodyguard of 3-10 Grey Knight Terminators
    - Shrouding: shot at as per night fight rules

Elites

Grey Knight Terminator = {edited out for now}
    {edited out for now}
    - Nemesis weapon = power weapon with +2 str
    - Built in stormbolter
    - Psychic powers available
    - Aegis Terminator suits to null enemy psykers
    - Deep Strike any time they want
    - Shrouding: shot at as per night fight rules
    - Squads of 1 Justicar (veteran sergeant, at +15 points) and 2-9 Terminators
    - Justicar may purchase additional wargear, and costs +15 points.

Inquisitors
    As in WD.

Imperial Assassins
    As in Codex: Assassins

Death Cultists
    Weaker Assassins

Deamonhosts
    S6, T4, random attacks. Every turn, roll for a random psychic power.
    Inquisitorial Storm Troopers
    As in Codex: IG, but with the option for additional equipment.

Troops

Grey Knight power armor = {edited out for now}
    {edited out for now}
    - Nemesis weapon = close combat weapon with +2 str
    - Built in stormbolter
    - Psychic powers available
    - Aegis suits to null enemy psykers
    - Squads of 1 Justicar (veteran sergeant, at +25 points) and 2-9 Marines
    - Shrouding: shot at as per night fight rules [I am assuming they have it, but have not heard anything definite]

Inquisitorial Storm Troopers
    As in Codex: IG, but with the option for additional equipment.

Fast Attack

Grey Knight Squads in Power Armor, but with the ability to always deep strike.

Heavy Support [apparently, vehicles cost the same price as in Codex: Space Marines, but can take additional upgrades]

Purgation Squad
    -much like a power armored Grey Knight squad, except with up to 4 psycannons or incinerators. [or a mix, I assume]

Land Raider Crusader (no limit to the number of)

Dreadnought

Predator

Land Raider

Orbital Bombardment - there are three types of bombardments
    Equivalent to a Demolisher cannon [called a ?Lance Strike?]
    Equivalent to a Battle cannon but with 2D6 armor penetration [called a ?Melta Missile?]
    Equivalent to a Tau Railgun submunition blast [called something along the lines of ?normal bombardment?]

These work in the following manner:
    1. Select a terrain piece as the target for the bombardment.
    2. Roll for reserves as you would for normal units.
    3. When the bombardment becomes available, the template will hit anywhere on the selected terrain piece. [other sources indicate that the template only lands on one specific location]
    4. The template ?scatters twice?. [some people say that it scatters 2D6, while others claim you roll the scatter die twice, and move the template in the direction indicated by each die D6 inches]
    5. This happens every turn.

Wargear [from what I heard, the wargear section of the codex rivals that of Codex: Chaos] Here are some of the items:
    Daemonhammer - Thunderhammer that ignores invulnerable saves
    Psibullet upgrade - makes all bolters ignore invulnerable saves
    Incinerator - Flamer (heavy?) that ignores invulnerable saves
    Psycannon ? S5 AP4 Assault 3 18? or Heavy 3 36?, Ignores Invulnerable Saves
    Aegis Suit ? Units shooting at models with an Aegis Suit do so as if it were night fighting. If night fighting rules are used roll three d6 and pick the lowest when attempting to see aegis suit equiped units.

Special Characters

Grey Knights Captain Stern [he appeared is a short story in the 2nd edition rulebooks, and has a rival Greater Deamon ? M?kachen]

Inquisitor Torqemanda [I?m not sure about the spelling, but a man with that name was a very infamous member of the Spanish Inquisition]

Extras

Daemonhunters armies may include units from one other Imperial Army. There has been much debate about the including of Sisters of Battle, and I do not know the answer. Another issue is whether the Dark Angels can use them or not. (the DA players will know what I am talking about) I do not know the answer to this either.

Units that may be taken are as follows. Keep in mind that only one army?s units may be selected:
    TROOPS
    Infantry Platoon
    Armored Fist Squad
    Tactical Squad
    Scout Squad

ELITES
    dread

FAST ATTACK
    Land Speeder
    Land Speeder Tornado
    Land Speeder Typhoon
    Sentinel
    Bike Squad

HEAVY SUPPORT
    Devastator Squad
    Leman Russ Battle Tank
    Land Raider [seems redundant]
    Predator Destructor [seems redundant]
    Predator Annihilator [seems redundant]

Daemons in opposing army gain sustained assault, but enter from their owning player?s table edge, as opposed to being summoned.

Armies with no daemons may take ?daemonic upgrades?. These include ?Chaos Undivided Deamons? [these are said to be much like bloodletters] and ?Chaos Undivided Greater Deamons?. [some sources claim the undivided deamons and greater deamons to have random profiles]

SM, IG and Sister [a very big ?not sure? on this one] armies may take allies from the Daemonhunter list, but only after their compulsory choices have been filled, and only: 1HQ, 1Elite, 2Troops, 1FA, 1HS.

GW-Regeln sind nicht immer gerecht, dafür aber meist schlecht gebalanced.

*Grey Knight Terminator = {edited out for now} *
    Squad size 3-10
    One is Justicar with access to armory

*Death Cultists *
    5+ Inv save
    Infiltrate
    Power Weapon
    1-3 per choice

*Stormtroopers*
    cheaper than IG codex
    No Hellpistol and CCW

Sisters and sub codex marines (i.e. Space Wolves, Dark Angels, etc) get a limited selection. Dark Angels special rule against outside help is waived.

The two special characters in the book are Inquisitor Lord Torquemada Coteaz (the guy with the hammer and the two headed eagle) and the infamous Brother-Captain Stern of the Grey Knights. Coteaz is a renowed Puritan Inquisitor well known amongst the Ordo Malleus as a tireless crusader against the daemonic. There are a whole bunch of special rules to this guy, and I mean a bunch. Didn't have time to write them all down. As for Stern, the rumor that if using the Adversaries rule you can swap a Greater Daemon for a Lord of Change for free is true. This is to represent Sterns eternal enemy coming back to make good on its promise of feasting on his soul.

There are three kinds of Orbital Strikes; Lance (Str10 AP1), Melta Torpedo (Str 8 AP 3) and Barrage Bomb (Str 6 AP 4). All count as Ord. (units hit test for Pinning, etc.) and on top of that the Melta one does 2D6 Armour Pen. The way they work is you pick at the begining of the battle a terrain piece as your target. Starting on the second turn roll for the Strike as you would for Reserves. If the Strike arrives it lands during your Shooting phase and continues to rain down death during each Shooting phase of the Daemonhunter players turn. The Daemonhunter player can choose to not make the roll however and instead put off the Strike until a later turn. However, once the roll is made there is no stopping the barrage. It ends when the game ends. When the Strike arrives you roll for scatter as normal (as per Ordinance) but if a miss is rolled the distance scattered is double the number on the D6. If a hit is rolled move the template in the direction dictated my the arroow on the "Hit" symbol.

GW-Regeln sind nicht immer gerecht, dafür aber meist schlecht gebalanced.

betreff DA und GK....njo..sind ja nicht die inquisition die grey knights...
    die mischen sich wahrscheinlich nicht in die angelegenheiten anderer orden ein...sondern jagen nur dämonen

bin auf alle fälle sehr gespannt auf die miniaturenpalette...die regeln klingen nice sind mir aber unwichtig....die armee ist kultig
    GIT will es!
    ...und wenn ich vor Neugierde platze: ICH WERDE MIR DIE SACHEN OBEN NICHT DURCHLESEN!

...denn wenn ich dann den für teuren Euro gekauften Codex durchlese, hat dieser zu schnell den faden Beigeschmack des bereits Bekannten - der Genuß der Lektüre und des Entdeckens wird einfach zu sehr geschmälert... :baby:
    Cpt. Com. DAEMUS
    Komtur Deathblade Kompanie, Shadow Sword Chapter
    Ich würde gerne wissen, ob ich die DJ einsetzten darf oder nicht? Ich hab schon viele Gerüchte gehört und hab einfach kein Bock mehr auf so nen gesabbel!!!

Es mag sein, dass es in dem Text oben steht....... aber des tue ich mir nicht an!

Kelte :evil:
    Ich bin einer der wenigen der die Kelten (Galli) verehrt! Die lüge von Rom (Vernichtung der Kelten) stinkt zum Himmel!
    Hoch auf die "Angel of Galatai" (Name meiner Armee)!
    Galatai = Ein gott der Kelten!
    Es lebe mein Großmeister Boru!

Die Kelten leben in meinen Kriegern weiter und werden sich, wie einst in Irland weiter verbreitern und das Imperium im Namen des Imperators erweitern!

Jeder Schuß, jeder Schlag steht im Zeichen von Lion el`Jonson!!! :evil:
    In Graz gibts die GK´s noch nicht, aber da sie unter den Neuheiten des Monats für Februar stehen, sammt Codex, bin ich zuversichtlich dass sie noch in der Februar Lieferung drinne sein werden.
    * Steirischer Meister 40k 2010
    * Ö. Meister 40k - 2003-2005
    * ÖMS 40k- Best General - 2005
    * 7x40k Tagesturnier 1.
    * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

"Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
    ....jeder Schlag steht im Zeichen von Lion El`Johnson....

Ich würde auf Dark Angels tippen :D .
    Die freuen sich allerdings wirklich nicht, wenn ein Inquisitor auftaucht und herumschnüffelt.

In Kärnten ist man offensichtlich um einiges schneller, bei uns gibt es ihn noch nicht.

Franz
    ich finde es ehrlich gesagt nicht so ganz in ordnung dass die DA auch Inquisitoren haben können.
    auf der einen seite JA, weil die schienbar überall auftauchen können wo es nach dämonen riecht, auf der anderen Seite aber NEIN weil ich mir bei meinen grünen Jungs nicht so sicher bin ob sie nihct zuerst die inquisitoren ums eck bringen würden um ihr geheimnis zu wahren und dann natürlich die dämonen selbst erledigen...:=)

tom

PS: Kärnten is a wahnsinn........................... :]
    Original von constable
    PS: Kärnten is a wahnsinn........................... :]

........lauter Wahnsinnige! :D

Inquisitoren sind ja überhaupt bei allen SM Orden nicht so gern gesehene, ungeladene Gäste zumindest auf den Heimatwelten.

Wohingegen man aber sagen muss das Inquisitoren SM´s des öfteren anfordern, also eine Berechtigung haben die Inquisitoren schon in SM Armeen.

Man muss die Rolle des Inquisitors halt eher als Berater sehen, nicht als Kommandant.
    * Steirischer Meister 40k 2010
    * Ö. Meister 40k - 2003-2005
    * ÖMS 40k- Best General - 2005
    * 7x40k Tagesturnier 1.
    * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

"Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
    von Ultramar:

Inquisitoren sind ja überhaupt bei allen SM Orden nicht so gern gesehene, ungeladene Gäste zumindest auf den Heimatwelten.

Ich denke die Sache ist bei den Dark Angels etwas schwieriger, da sie ein "schreckliches" Geheimniss tragen. Im Index Astardes 1 steht, dass die DA immer und ohne begründung verschwunden sind, wenn ein Inquisitor gesehen wurde.

Ich kann mir nicht vorstellen, dass die sonst so vorsichtigen DA jetzt freundestrahlend ein Inquisitor aufnehmen.

Ich denke das GW einfach mehr figuren verkaufen will. Die Dinger sollen ja nicht billig sein.

Kelte

PS.: Ich spiele DA, glückwunsch Franz ....... :tongue: :D
    Ich bin einer der wenigen der die Kelten (Galli) verehrt! Die lüge von Rom (Vernichtung der Kelten) stinkt zum Himmel!

Die Kelten leben in meinen Kriegern weiter und werden sich, wie einst in Irland weiter verbreitern und das Imperium im Namen des Imperators erweitern!

Also gut, nochmal zum mitdenken.
    Die DAs mögen Inquis nicht. - Akzeptiert.
    DAs schauen das sie weg kommen, wenn Inquis kommen. - Akzeptiert
    DAs weigern sich einen Inqui zu unterstützen, der Dämon austreiben will ? - Nie im Leben !

Sorry ;)
    Das Problem ist nur, das inquis sehr neugierig sind und nicht nur einen Dämon austreiben sondern auch gleich einen Bericht verfassen, über die Geheinisse der DA!

Deswegen sehe ich da ein Problem bei den DA! Bei anderen Orden ist es doch nicht anders. Die Space Wolfs würden sich auch nicht gerne in ihre Heiligen Hallen schauen lassen.

Kelte :D

Haut's euch drum :D

Genereller Tenor, wenn ich das richtig sehe ist: Kelte darf rein regeltechnisch Inquisitoren mitnehmen, will aber partout nicht. Ich denke, wir können alle damit leben *g*.

lg, Jes
    "Als Hans Hans anno 1935 im alpenländischen Raum den Delka-Schmetterling entdeckte, hatte er gar keine neue Nummerntafel, sondern nur ein schwarz-weißes Fahrrad ohne Licht"
    @Inquis und Geheimnisse:

Und woher soll der Inqui da was mitkriegen ?
    Er kommt ja nicht auf "The rock", setzt sich in die Kantine und lauscht bei den Interogator-Chaplains, wie die sich über unterschiedliche Foltermethoden für die Fallen unterhalten...
    Wenn ein Inqui SMs anfordert weil er eine demon infestation säubern will, dann hat der weiß Gott Besseres zu tun.

Gleiches gilt für die SWs.
    Natürlich fallen ihnen 100.000 Aussreden ein, wenn ein Inqui sich zum Kaffee im Fang ankündigt, aber wenn sie gerufen werden, um gegen das Chaos zu kämpfen, dann heben sie ihren pelzigen Arsch und folgen.
    Die SWs haben übrigens nicht generell eine ablehnende Haltung gegenüber der Inqui, sondern gegenüber der Ekkelesarchie.
    Lediglich LoganGrimnar hat nach Armageddon die Nase von der Inqui voll. Aber selbst der hilft ihnen um das Imperium sauber zu halten, wenn sie ihn rufen.