Neuer marines Codex Gerüchte

      Bei den Templarn find ich is die Rolle der "Neulinge" am besten dargestellt. aber das is meine meinung. Sollten die Scouts bei BA und DA elite bleiben dann könnte man es wirklich so sehen das es die Brüder in leichter Rüstung sind und zur aufklärung abgestellt wurden und vertig. die Anderen Orden sind halt zu doof um auf die idee zu kommen.
      Nur nach vorne! Nie zurück!

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      Trutzspruch

      Dem Feinde zum Trutz,
      Der heimat zum Schutz.

      Der Mutter zur wehr,
      Dem Vater zur ehr,

      Der Tochter als Schild,
      Dem Sohne zum Bild.

      So erfüllen wir schlicht,
      Doch stolz unsere Pflicht.
      Ich hab bei normalen Marines noch nie Scouts eingesetzt. Ich bin kein großer Fan von dennen.

      Dafür freu ich mich umso mehr auf die *neuen* Fahrzeuge bzw. die neuen Optionen.
      4000pkt. Imps
      2500pkt. Space Wolves
      1000pkt. Soros
      5000pkt. Dark Angels (die komplette 5 Kompanie und teile des Deathwing)

      1500pkt. Bretonen
      1500pkt. Dunkelelfen
      Klingt wirklich intressant, vorallem das mit den assult Vets find ich sehr fein für meine Raven Guard Armee =). Drop Pod kostet gleich viel wie ein Rhino, find ich auch gut hät es bei weitem teurer geschätzt.

      @michaelh: unfähr = unfair ;)
      jeder mag skinks :D
      skink21

      Mitglied der Skullcrushers (2 größter Vorarlberger Club :P )


      An jeden Voarlberger der hier mal online ist bitte unser eigenes Forum ganz unten beachten :)
      Original von skink21
      Klingt wirklich intressant, vorallem das mit den assult Vets find ich sehr fein für meine Raven Guard Armee =). Drop Pod kostet gleich viel wie ein Rhino, find ich auch gut hät es bei weitem teurer geschätzt.

      @michaelh: unfähr = unfair
      Wer einen Rechtschreibfehler findet darf ihn behalten :D
      Mal wieder was zu den neuen SM Miniaturen.



      Hi guys,

      We have heard these whispers on the wind regarding the upcoming Space Marine Codex and minis:

      The "Big Gun" the techmarine can get is called a Thunderfire Cannon and it's aesthetically a throwback to the old Thudd gun. The model is very Adeptus Mechanicus looking. Huge tracks with a quad barreled gun. The techmarine operator is looking up with a controller in his hands. His servo harness has reversed arms with the flamer and plasma on top. The left servo arm holds a "quick reload" of four shells and a single shell is in the other.

      An Ultramarine Tank commander special character is coming that appears in two versions. One for putting in your tank and one on foot. He has a bare head and a helmeted head that looks like a Mk3 helmet. Rules are unknown.

      The Land Raider will now be one unified kit that makes the three variants. The sponsons have larger armor coverings for the Crusader's Hurricane bolters and the Redeemer's Inferno cannons. The Reedemer has two inferno cannons and twin-linked assault cannons. There are revised frag-assault launchers for Crusader and Redeemer; angled to be pointing forward, not the 45 degrees upwards like the current ones are. The Inferno cannons are modeled as huge, over sized heavy flamers, similar to an upscaled version of the Forgeworld siege dreadnought variant.

      Power of the Machine Spirit rule allows Land Raiders to move 6" and fire all their guns.

      Scout bikes are slightly smaller than the standard marine bikes but use the same tires. They have small front fenders that only cover the top and back of the tire. There is no trim on the handlebar canopy and the riders are like the plastic scouts. The scout bikes are covered in gear including a big shotgun holster mounted on the front forks.


      The land speeder has been re-cut to make it easy to assemble without clamping. The sides are separate pieces and all the bits for variants are on the sprue now. It looks like you get some extra heads on the sprue as well.


      Pedro Cantor has a powerfist and a stormbolter mouted like a greyknight on his other wrist. He's kinda leaping sidways firing the SB. There is a belt feed for the SB going to his backpack. He has a mk7 helmet.

      There is an Ultramarine scout vet. sergeant who's bald with a beard, armed with a bolter and another Ultramarine special character captain who's an homage to the old Ultramarine captain model (with the transverse plume on his helmet and a gladius).

      quelle: belloflostsouls.blogspot.com/
      Der Tod ist nur der Anfang
      Space Marine Codex:

      Stand Alone 144pg Codex
      4 New Plastic Boxed Sets
      3 New Metal Boxed Sets
      4 Blisters
      Spearhead

      Built around Codex disciplines: Ultramarines, Crimson/Imperial Fists, White Scars, Raven Guard and Salamanders - and everyone else.
      Rewards 10-man Tactical squads as the core of the army
      Unique Force Organization chart

      Space Marine Land speeder
      All three variants on one sprue

      Land Raider - Redeemer
      Brand New Land Raider variant.
      Strength 6, AP 3 super-heavy flamers on the Redeemer sponsons.

      Ultramarine Scout Sgt Telion
      Scout Master Sgt Upgrade
      Squad upgrade: confers his BS of 6 to one other Scout in his squad (sniper, missile launcher, etc.)
      Apparently sculpted by a trainee. This guys is awesome.

      BS 5 with their bolt weapons, and have access to special ammunition types

      Ultramarine Sgt Chronus
      Heavy Support upgrade: confers his BS of 5 to his vehicle, and can survive its destruction to keep fighting on foot! (hence the foot slogging model)
      Tank Commander Upgrade
      Der Tod ist nur der Anfang
      Special Characters
      Vulkan Estan: He is the ex-4th Salamander Company Captain and is a kind of wandering champion. He has almost Inquisition-like leverage over the Salamander Chapter, as his task is to seek out and recover nine holy relics made by Vulkan before he disappeared. If all nine are recovered, it is said Vulkan will return. Estan has recovered the following three and uses them:


      Salamander Hide Cloak,
      Gauntlet which counts as a Heavy Flamer and allows re-rolls to wound.
      Spear of Vulkan is a S6 master crafted power weapon.

      Estan allows any and all Salamanders in the army to replace their Combat Tactics special rule with a Salamanders version; they get Master Crafted Thunder Hammers for free. All Melta/flamer weapons in the army, no matter their source, count as twin linked ? also for free.

      13 special characters: in the codex. White Scars character confirmed. There is no model as yet for him or Vulkan Estan. The special characters are designed to be taken by any chapter using "counts as" rules.

      General Codex Info
      Storm Shields: now grant a 3+ Invulnerable Save versus shooting and assault.
      Combat Tactics: special rule allow marines to voluntarily pass or fail any fall back or sweeping advance tests.
      Bike Commanders: allow bike squads as troops.
      Tactical squads: can have any number of marines from 5 to 10, but can only have special/heavy weapons if you take a full 10 man squad. They can be split into combat squads during deployment. To make up for the "must have 10 for special/heavies" rule flamers, missile launchers, multi-meltas and heavy bolters are now FREE! You only pay points to take the rest of the weapon options.
      Drop pod Assault: Half the drop pods deploy on turn 1. This half have "deployment beacons" that allow the rest (who are held as reserve) to come in more accurately. Tactical squads may choose to deploy as combat squads AFTER they land.
      Scouts: in all their forms (including mounted in a Landspeeder Storm) may infiltrate in one of two ways: infiltrate normally or they can come in as reserves from ANY table edge and get to use their free "scout" move when they arrive. Scouts are still troops
      Dreadnought Options: Standard, Venerable, and Ironclad with each being an elite choice.

      Venerables are back to WS/BS 5.
      Ironclads have 13/13/10 armour and can take twin DCCW, Hurricane bolter, twin linked heavy flamer, and some others It also has a rule which (possibly a weapon option) called the Seismic Hammer which counts as a thunder hammer and allows difficult terrain tests to be re-roll as the Ironclad batters terrain out of the way.
      Dreads weapons options: Assault Cannon, Multi Melta, linked Heavy Bolters, linked Heavy Flamers, linked las cannon, linked autocannon, plasma cannon, DCCW, Missile Launcher, and maybe more. The linked autocannon can be purchased for BOTH arms, and possibly some others options as well.
      Sternguard Veterans: have Deathwatch style ammo. Two can take special/heavies/special CCW including HEAVY FLAMERS. For +5pts each they can also take any combi weapon and still keep the specialist ammo type.
      Vanguard Veterans: are similar but are combat-heavy and can have jump packs as an option. They may be further upgraded to Honour Guard if you take a Company Master.
      Combi-Grenade Launchers: may be taken by special characters and scouts. They are the same as they used to be but are now rapid fire weapons
      Land Raider Crusader is now cheaper but does not include the multi-melta; this option may now be purchased as a pintle mounted weapon for ALL land raiders.
      Land Raider Redeemer flame cannons are S:6 AP:3 but are not Inferno Cannons; the template must touch the weapon.
      Power of the Machine Spirit now allows each weapon on a Land Raider to fire at a separate target.
      puelle: belloflostsouls.blogspot.com/
      Der Tod ist nur der Anfang
      Original von FabiusStorm Shields: now grant a 3+ Invulnerable Save versus shooting and assault.


      Moahahahaaaaa! :D


      Aber auch die anderen Optionen klingen recht nett..... wenn das so kommt bin ich zufrieden. :)
      * Steirischer Meister 40k 2010
      * Ö. Meister 40k - 2003-2005
      * ÖMS 40k- Best General - 2005
      * 7x40k Tagesturnier 1.
      * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

      "Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
      Hi !
      Ja ich freu mich schon auch auf den Codex, da ist einiges für mich dabei :)
      Unter anderem die Thuddgun, dann die neuen Cybotregeln und auch die Moralverbesserung auf: Marines können jetzt auch freiwillig rennen. Das hab ich immer vermisst wenn ein Fernkampftrupp im Nahkampf war ;)

      Beim Landraider fin ich toll dassalle Varianten in der Box sind, ich glaub da werd ich mir Magnete holen ;)

      Nur beim Redeemer stört mich, dass der Flammenwerfer DS 3 hat, finde das nicht so fluffig. Flammenwerfer waren doch immer was wogegen Servorüstungen geschützt haben, selbst bei der Infornekanone. Aber gut vielleicht wollte GW ja auch eine Variante reinbringen die gut ist gegen schwere Infanterie
      und die neue Maschinegseitregel für ihn finde ich auch toll :)

      Gibst eigentlich Gerüchte dass von den Iron Hands wer bei den Spezialchars vertreten sein wird ?
      mfg
      Skavengarf
      The Omnissah gives power - The Emperor protects
      Schlachtruf der Darksteel Warriors
      Meine gespielten Systeme und Armeen:
      Warhammer 40.000: Space Marines, Chaos Space Marines, Dämonen, Astra Millitarum, Adeptus Sororitas, Adeptus Mechanicus, Imperial Knights
      Age of Sigmar: Chaos
      Epic Armageddon: Orks
      Battlefleet Gothic: Orks, Adeptus Mechanicus, Space Marines
      Blood Bowl Teams: Orks
      Warmachine/Hordes: Convergence of Cyriss, Mercenaries, Circle of Orboros
      2 Monate vor dem Codex schon Panik zu verbreiten halte ich für überzogen. :)

      Ob jemand aufgewertet wird sehen wir dann wenns schwarz auf weiß im Codex steht.

      Denn da kommen neben den ganzen netten Sonderregeln und Ausrüstungsoptionen(soweit sie dann stimmen sollten) auch noch das lästige Detail der PUNKTEKOSTEN dazu. ;)
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      * "eine Gefahr für dieses Forum" <- Zitat Eusebio

      "Sicarius was imperious as he killed. He was ambition and arrogance, he was skill and courage personified, he was guile and reckless bravura. He was Ultramar."
      hmmm...

      Wirklich schlimm find ich nur die Änderungen beim Ordenspriester. BF und KG beides gleich einen ganzen Punkt runter find ich derb 8o
      Ich hoff mal das zählt nur von den Reclussiarch und die Meister der Reinheit behalten ihre Werte..

      Dass der Techmarine einen LP weniger hat, damit kann ich leben. Und die eine Attacke die der verliert kann der dann eh sicher mit dem Servoharnisch ausgleichen :)

      Und der Scriptor hat ohnehin reizvollere Möglichkeiten im Fernkampf als den Bolter, da fällt der eine Punkt BF nicht ins Gewicht ;)

      Also, bis auf den Ordenspriester find ich die Änderungen nicht schlimm. Wohl auch weil das bedeutet, dass die ganzen Modelle billiger werden und sich so vielleicht auch mehr davon auf dem Schlachtfeld tummeln können :D
      interessante Erkenntnisse...... das ist mir noch gar nicht aufgefallen......

      aber wenn die Chars auch günstiger werden hab ich spieltechnisch kein Problem damit.... obwohl ich Reduzierung von KG und BF nicht sehr stylish finde bei SM, die heben sich ohnehin schon zu wenig ab vom normalen Menschen und ein Ordenspriester der nicht mehr KG hat als ein stinknormaler 0815 Ork ist auch recht mau.
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