Gerüchte: Echsenmenschen

So ist es, einer der besten oesterreichischen Spieler, der uebrigens beim oesterreichischen Teamturnier soweit ich weiss mit Echsenmenschen gespielt hat, weiss nicht, dass Kroxigore Staerke 5 im Profil haben. :rolleyes:

Mit Staerke 4 sind sie kaum schlechter als jetzt, anscheinend werden sie ja einige andere Regelaenderungen bekommen, die das wieder ausgleichen.
      stimmt schon kunst sicher mehr werken, aber mit der S7 haben die sich
      alleinen gegen alles behaupten können, klar manchmal oder oft triffst eh nix 10 A 2 treffer warnen oft bei mir aber vs streitwagen gute kavallerie warns halt weltklasse und moralbrecher wenns angreifen :P

des passt so und so nimmer mehr zaum eh wie vorher erwähnt im vergleich ein normaler suaruskrieger punkto stärke
      Was ich von meien Offizieren verlange?
      Nur, dass sie ihre Pflicht mit Feuer im Bauch
      und einem Gebet auf den Lippen Befolgen.
      was den slann angeht die generationen werden wohl durch die bis zu 4. fähigkeiten wiedergegeben. je mehr fähigkeiten desto älter die generation. ob der slann jetzt so viel schwächer wird bleibt abzuwarten, solange nichts über die fähigkeiten bekannt ist.

was die skinkregiments angeht. naja wenn ihr profil so bleibt wie es jetzt ist werden sie wohl nur genutzt, um ein paar kroxis nehmen zu können.

das mit den razordons war doch irgendwie klar oder?! naja aber gw will ja auch seine sachen loswerden.
      interessant wöre ob die option auf kroxis alleine noch bleibt, oder ob man skink schwarm mitnehmen muss um kroxis zu spielen.......
      Was haben skinks mit blasrohr in formation für nen sinn?!?!?
      Was mach ich dann mit meinen 50 blasrohr skinks.....?!?!?
      Was geht mit meinem slann ab!??! Winterschlaf oder was?
      Checks echt nicht mehr, alle miteinander lamer völker und meine echsen gehen im Ar****.....ok, übertrieben, aber meine fette magie kröte könnens doch net entschärfen, grade magisch sollten die doch gepusht werden (als meister der magie)....... ;(
      Lange Tage und angenehme Nächte.....!!
      Das hast du wohl falsch verstanden. Skinks mit Wurfspeer und Schild kaempfen in Regimentsformation, aber du kannst sie fuer +2 Punkte pro Modell zu Plaenklern machen und dann haben sie Blasrohre... zumindest stehts so eine Seite weiter vorher.

Wie die Slanns werden bleibt erstmal abzuwarten, vielleicht bekommen sie eine superstarke eigene Lehre.

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Ruffy“ ()

Da war wieder jemand auf Wargate wieder Fleißig

More news from the preview seen on PGA:

magic weapons
      - magic weapon 75pts: for each hit inflicted the enemy has to make a Ld test or die with no saves allowed

magic armours
      - heavy armour on foot only: +1T, stupidity
      - stegadon helm: no changes

talismans
      - aura of quetzl: -1 to hit the bearer

arcane
      - cube of darkness: no changes
      - diadem of power: transfer DD to next phase power pool, 25 pts
      - one use only arcane giving +3 to cast after the roll
      - ignore miscast table result on 2+, and transfer it onto another enemy wizard in LOS on 5+

enchanted
      - 2+ ward vs shooting for slann
      - statue of spite: no changes
      - magic cold one with M8 and no stupidity, 35 pts
      - venom of firefly frog: same, but 10 pts

- there is an item making all enemy wizards in LOS stupid, 50 pts

Skink priests can only use Heavens lore.

Engine of the Gods takes hero slot (probably in addition to the skink priest riding it), gives +1 PD to the preiest riding it and has 3 powers that cannot be stopped - just like with the cauldron of blood (D6 S4 no ASv hits within 2D6"; 5+ WSv within 12"; -3 to casting difficulty for 1 lore).

One more Slann ability mentioned: slann choses a wizard within 24" - this wizards rolls of 6 to cast do not count.
      Slanns abilities cost 50 pts each (the first one is free)

Terradons are US2 flying cavalry.
      Der Tod ist nur der Anfang
      Hm klingt sehr interessant vor allem der Carnosaurus. Außerdem bin ich mal schwer gespannt was sie mit dem Slann anstellen werden =).

@Grey Mentor: Nur weil sie die Regeln nicht so ändern wie es du gerne hättest sind sie noch lange nicht behindert ;)
      jeder mag skinks :D
      skink21

Mitglied der Skullcrushers (2 größter Vorarlberger Club :P )

An jeden Voarlberger der hier mal online ist bitte unser eigenes Forum ganz unten beachten :)
      No Krox SC. Sob-sob.

Lord Kroak has 1 spell. Can be cast multiple times, range depends on difficulty - all enemy units in range suffer hard (kind of 2d6 hits or smthing) His temple guard is Unbreakable and he himself has higher T, W and Save then other Slan.

Lord Mozdamundi.
      Rides an ancient Steagadon knows 1 lore + his own spell. Spell is hard to cast, has 12" or 18" range, it halves target units movement and causes severe damage. He also has some miscast protection and is a BSB.

Krog-kar.
      Is a stronger Oldblood on a stronger Carnozaur. He has some nasty items, including a damage-inflicting bound spell. Also allows to take saurus cavalry as a core unit.

Also there are two Saurus heros - Albino and Bodyguard. 1st one is stubborn, hard to kill and expensive, 2nd one is very stubborn, very hard to kill and very expensive.

Also there is a highly potent Skink Astropath, who is able to move d3 of your units after both sides deployed. Also has a one-turn boost to casting Heavens magic (and he knows all Heavens spells). Also he is a master of Comet of Cassandora spell. He rides a palanquin, much like a Slann does.

There are also some Skink heroes - a Terradon rider, who allows to send one unit into an "outflank" move (much like in w40k) a Sotek Propheet and a Chameleon, of whom I know little.

Thats all for now.
      Hope u like it.

quelle: wargate.de
      Meine Meinung über die Kroxis ist, das die Kroxis sehr ...sehr viel schwächer werden dadurch das sie jetzt nur S6 mit 2Händer haben.

Früher konnte man mit den Kroxis noch Streitwagen Regimente umhauen und jetzt muss man sich davor verstecken..ich sehe den Sinn dahinter nicht ganz..

Vom Fluff her passt da was gröberes ned..immerhin haben bald Sauruskrieger und Kroxis gleiche Grundstärke..und des geht mal überhaupt nicht in Ordnung
      Schnitzelbowl 2021 Winner - Twitchy Lizards (Echsenmenschen)
      seh ich genauso... wenn sie für große lasten ausgelegt sin hat es überhaupt keinen sinn, dass sie die selbe grundstärke haben. ja natürlich sind sie hart aber das is ja meiner meinung nach auch ihr sinn.. und vor allem bei den neuen modellen die ja noch massiver sin als die aktuellen und den zierlichen saurüsseln.....
      Die Wirklichkeit ist eine Kurve und das Sein hat die selbe Überlebenschance wie ein Pogostock-Tester in einem Minenfeld.

auch wenn es vielleicht gerade nicht ganz zum thema paßt (weil hier wieder gejammert wird bevor das buch draußen ist :P). habe eben mal geschaut was die neue streitmacht box der echsen beinhaltet und muss sagen echt enttäuschend.

nur halb so viele skinks als in der aktuellen und nur 2/3 der sauruskrieger. dafür halt 10 tempelwachen.
      ich muss ehrlich sagen für mich lohnt sich hier der kauf nicht wirklich. da fährt man beim einzelkauf der neuen tempelwachen-box in verbindung mit der alten stritmachtbox wesentlich besser.
      naja skinks hab ich ja schon viele^^
      werden wieder so viele chars drinnen sein wie bei der chaos box denk ich mir....
      mal sehen obs stimmt mit S4 kroxis glaubs erst wenns im AB steht, die gerüchte können mich mal :P :P +++nichtbösegemeint+++

gruß Grey

ps: die hoffnung stirbt zuletzt!!!
      Was ich von meien Offizieren verlange?
      Nur, dass sie ihre Pflicht mit Feuer im Bauch
      und einem Gebet auf den Lippen Befolgen.
      Wieder eine neue zusammenfassung der Gerüchte von wargate

Yup, I had a good read though there's literally tons of info altogether and I can't post stats (sorry). I haven't included the changes I made in the last topic.

Please note:
      I don't want to get into trouble by giving too much info away so I'll only be providing two bits of info per character, don't send me a PM for more info because I will ignore it.

First off the bad news (though kind of known)
      - Kroxigors are strength 6
      - Slann are squishy at T4 and W5
      - No Nakai

Slann
      Total of 8 disiplines: You get to choose 4.
      - Slann can add a free dice to any attempt (same rules as per 6th 2nd gen free dice)
      - may choose one entire lore (he knows all spells)
      - regenerate
      - Cause terror
      - Mundane attacks do not affect the slann
      - re-roll miscast table result.
      - MR3
      - At the begining of the enemy casting phase nomination one enemey wizard within 24, all rolls of 6 to cast are discarded.

Temple guard
      2 points cheaper but automatically come with halberds, shields and light armour.

skink priest
      only cast magic missiles and measure range through them.

Skink chief
      BS increased by 1

Terradons
      Arboreal predators - treat woods and jungles as open terrain from movement.

Ancient Stegadon
      All rumours are correct except it was a 3+ scaly skin save not a 2+
      - 3 powers for the engine of the gods.

Razordon
      Stats are exactly the same as salamanders and salamanders scaly skin save, 1-3 per choice.
      - no penalty for move and shoot, long range, multiple shots or shooting at a charging enemy.
      - miss fire works in the same way as it does for salamanders.

Salamanders
      - attacks count as flaming. (still a rare choice)

jungle swarms
      Unchanged but cheaper.

Carnosaur
      Oh boy!
      strength 7
      D3 wounds against everything.
      no longer a large target or an additional hero choice.
      Stats otherwise remain unchanged.

Kroak
      -now unbreakable, but flamable.
      -Causes fear and cold blooded.
      -no limit to the dice number he uses to cast a spell.

Deliverance of Itza: May cast it as many times as he has dice.
      four casting values, each increased value increases the range by 6.
      5+
      10+
      15+
      20+

every enemy unit within range (engaged or not) takes 2D6 strengt 4 hits (increased to 5 against demons, undead and forest spirits).

Mazdamundi
      runination of cities is changed (lower casting value) increased number of hits for models inside buildings.
      his stegadon has a 2+ scaly skin save.
      - cobra mace is back and changed slightly (additional bonuses on top of breaking a magic weapons)

Chakaz
      - hero choice
      helm of the prime guardian - no scouts may set up within 20 of him, any enemy unit with fanatics, assassins or other hidden models within 20 of him must delcare them (as soon as they are within 20 of him too).

Gor-rok
      -hero
      -stubborn
      - combined with various magic items and generic rules, he's very hard to kill.

Tehenhauin
      - lord
      Now a level 2 hero wizard but still fighty.
      -red crest benefits ALL skinks in army too.

Tetto'eko
      - level 2 skink priest
      - has palanquin like a slann but with different bonuses.
      - massively boosts lore of heavens magic (for ALL skink priests or slann with lore of heavens).

Tiktaqto
      - weapon ignores armour.

Oxyotl
      - name changed slightly
      - hero
      - all rolls of 5+ to hit posion
      - he effectively can snipe at enemy characters or models so they do not get the look out sir roll.

weapons
      - blade of realities is now a force weapon,
      - spears are 1 point each.
      - stegadon War-spear - impact hits go from 1D6 +1 to 2D6 +1, counts as a lance.

Armour
      - hide of cold one +1 Toughness but stupidity, counts as heavy armour.
      -shield of mirrored pool now reflects Magic missles on a 2+

Enchanted items Many more new items here.
      - Horned one (WHY?) move 8 I 3 no stupidity.
      -Charm of jag, bound spell steed of shadows at level 5.
      Klingt sehr intressant, vor allem der Slann und der Carnosaurus. Einzig die Kroxis mit S4 find ich nicht so der Hit aber was solls, bevor ich das AB nicht in der Hand habe glaube ich nichts ^^
      jeder mag skinks :D
      skink21

Mitglied der Skullcrushers (2 größter Vorarlberger Club :P )

An jeden Voarlberger der hier mal online ist bitte unser eigenes Forum ganz unten beachten :)