Chaos Zwerge ab jetzt bei Forgeworld

      Chaos Zwerge ab jetzt bei Forgeworld

      forgeworld.co.uk/Warhammer/CHAOS_DWARFS

      finde die Modelle sind sehr detailreich und sehen echt cool aus. :)
      Clemens


      Meine Armeen: Rohan 3000Punkte 80% bemalt | Space Orks 4000Punkte 50% bemalt | Imperiale Armee 6000Punkte 70% bemalt | GreyKnights 2500Punkte 20% bemalt | Echsenmenschen ca 6000Punkte 60% bemalt | Das Imperium ca 2500Punkte 40% bemalt | Orks&Goblins ca 1000Punkte 0% bemalt | United States Army ca 1000Punkte 20% bemalt

      RE: Chaos Zwerge ab jetzt bei Forgeworld

      Wo haben die die komischen hüte gelassen??? ;(
      Die helme find ich äußerst fade...
      15mm: TYW Schweden, Griechen, Karthago, Numider, Römer, Celten/Briten/Germanen, Anglo danish, Naps Österreicher, FOW Bersaglieri, DAK, Russen, Franzen, Polen....

      28mm: 7yw Preu+Ö, Napo Franzen+Briten+Preussen+Bayern, Zulus, Koloniale Briten, ACW Union, 13. Jhdt Engländer/Schotten, WW1 Fra, WW2 Dt+Rus+Ita+Fra, div.

      WHF: 9

      40K: 8

      Viel anderes was Spass macht


      vivat-htt.at/
      Also ich kenne zwar die alten Modelle nicht, finde die neuen aber durchaus gelungen. Ist halt anscheinend ein neuer Stil und das kann nunmal nicht jedem gefallen.

      Was den Preis anbelangt war bei Forgeworld nichts anderes zu erwarten. ;)
      Clemens


      Meine Armeen: Rohan 3000Punkte 80% bemalt | Space Orks 4000Punkte 50% bemalt | Imperiale Armee 6000Punkte 70% bemalt | GreyKnights 2500Punkte 20% bemalt | Echsenmenschen ca 6000Punkte 60% bemalt | Das Imperium ca 2500Punkte 40% bemalt | Orks&Goblins ca 1000Punkte 0% bemalt | United States Army ca 1000Punkte 20% bemalt
      Also miniaturentechnisch geil. sie passen wieder zu den Chaoszzwergen aus der 2. Edition. Außerdem passen sie gut zu den aktuellen Chaoskriegern.

      Mit den Chaoszwergen die Lockenwicklerbärte und Töpfe auf hatt haben sie aber leiden nichts gemeinsam.

      Willkommen in der neuen Edition.
      Der Tod ist nur der Anfang
      Zum Mischen wird das sehr schwierig......

      Schauen ein wenig aus wie Chaoskrieger auf die eine Riese drauf getreten ist. An und für sich ja okay...sind ja CHAOSZwerge...aber recht gewöhnungsbedürftig und einfach ein komplett anderer Stil.

      Kann man mögen, muss man aber nicht.

      Und was den Preis betrifft...tja, sicher ist man es gewöhnt...aber ist wie bei der Optik..kann man kaufen, muss man aber nicht..:)

      cheers
      tom
      Hätte schon auf große Helme gehofft, schade finde die Alten haben/hatten mehr Charme.
      Warmaster: Bretonen / Zwerge / Hochelfen (WIP)
      Epic Armageddon: Imperial Guard / Necrons / Space Marines (WIP)
      Mordheim: Hexenjäger
      Blood Bowl: Menschen / Echsen
      Check your Six!: RAF
      Uncharted Seas: Imperial Fleet / Iron Dwarves Fleet
      Original von Guthwine
      Hätte schon auf große Helme gehofft, schade finde die Alten haben/hatten mehr Charme.


      sign. Xerxes-Style

      T9A Statistik (S/U/N): [Update: 24.04.16]
      Bretonen 2/1/4
      Chaos 1/0/2
      Chaoszwerge 2/0/1
      ----------------
      13 Spiele


      Wenn ich Chaoszwerge spielen wollte, würde ich die Mantic Minis nehmen - das Preis / Leistungsverhältnis ist einfach weltklasse :)

      lg
      Philip
      Fantasy Battles: The 9th Age
      9th Age project Homepage: the-ninth-age.com/news/
      9th Age on the warhammer.org.uk forum: warhammer.org.uk/phpBB/viewforum.php?f=98
      9th Age News

      [Gilead] Fantasy Battles: The 9th Age - Organisationsteam
      LORE OF HASHUT

      Lore Attribute - If a Magic missile or direct damage spell from the Lore of Hashut is Targeted on one or more models with the Flammable special rule, the Wizard adds +d3 to their casting total.

      Voice of Hatred (Signature Spell) Cast on a 6+
      RiP - Augment spell with a range of 12". The target becomes subject to
      hatred. The sorcerer can extend this to affect all friendly units in 12", but if they do so the casting value is increased to 15+.

      1) Burning Wrath Cast on a 6+
      Magic missile with a range of 8". It inflicts D6 strength 6 flaming hits. The Sorcerer can increase this to 2D6 hits, but if they do so the casting value is increased to 12+.

      2) Dark Subjugation Cast on a 8+
      Hex spell with a range of 24". The target unit must pass a leadership test at -3 or suffer a
      permanent reduction of -1 to their leadership for the rest
      of the game (to a minimum of 2).

      3) Curse of Hashut Cast on 10+
      Direct damage spell with a range of 18". It targets a single enemy model of the caster's
      choice. The target suffers a number of hits equal to 2D6 minus their Toughness score. Hits from this spell Wound on a 4+.

      4) Ash Storm Cast on 11+
      Hex spell with a range of 24". The target unit suffers -1 to hit in close combat and -2 to hit with
      shooting attacks until the start of the caster's next Magic Phase. In addition, the target unit may only use its basic move and not charge, march or fly. The unit also treats all terrain(except impassible terrain) as dangerous terrain while the spell?s effect lasts. Wizards cannot cast magic spells except on themselves while under the effect of this hex.

      5) Hell Hammer Cast on a 13+
      Direct damage spell. To determine what s hit, extend a straight line 3d6" withing the caster's front arc and directly away from their base. Each model in the way (as determined as for a bouncing cannonball) must take an Initiative test or suffer a Strength 6 hit causing multiple wounds (D3 wounds). Any unit suffering casualties from this spell must immediately take a panic test. The sorcerer may choose to double the Hell Hammer's range (making the line's distance twice the total rolled). If they do so the casing value is increased to 18+.

      6) Flames of Azgoth Cast on a 18+
      Direct damage spell which may be cast
      on any point on the table in the caster's line of sight. Place the
      small (3") template with the central hole on the chosen target
      point. The template then scatters D6" (remaining on the target if
      a "hit" is rolled). All models touched by the template suffer a
      strength 6 hit. Hits from this spell have the Flaming Attacks and
      the Multiple Wounds (D6) special rules. In addition the model
      directly under the hole must take a Toughness test at -2 or be
      slain outright with no saves of any kind allowed. The Sorcerer
      may chose to increase the power of Flames of Azgoth using the
      larger (5") round template, but if this is the case the casing
      value is increased to 25+.