Spoilers and Discussions
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Die Bonejacks machen mit Power Up genau das, was sie sollen - günstig in Position laufen für's Arcen. Wenn sie da durch Def 14 günstiger werden, begrüße ich das - lang leben die eh nicht. Da pack ich lieber noch eine zweite ein :). Kostet ja nix, in MK2 wären das 3pts (aktuell kostet der Nightwretch 4, die zusätzliche Siren für den Fokus 2). Der Def-Abzug passt gut zur Choir-Hymnen-Abschwächung.
Bile Änderung find ich interessant, Rng 8 erhäht die Threatrange schön. Vor allem gegen gegnerische Truppen mit Reach kann man da besser lästigemModelle raussnipen
einen Nerf beim Skarlock seh ich nicht unbedingt. Offensive Upkeeps hab ich mit dem selten gecastet, Buffs wie Ghost Walk oder Ritual Sacrifice schon. seelen sammeln ist ein netter Bonus.post_count++ -
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Ich bin mit den Änderungen zufrieden, aber es ist sowieso erst ein kleiner Teil der Cryx-Range gespoilert worden.
Modelle die die Enigma Foundry zurückbringt müssen jetzt komplett innerhalb von 3" zur Foundry und innerhalb von 3" um ein anderes Modell der Einheit plaziert werden, außerdem verlieren sie ihre Combat Action. Ich denke mal, dass Necrosurgeons ähnlich funktionieren werden. -
Ich like alles cryx gespoilerte3.Grand Tournament Finale Germany 06
1.steirische Meisterschaft 06
3.Vienna Gamingday 05
2.Gentlemens Cup 06
WOW,Keepers of Dice,SCA und WOW Keepers Fantasy und WM/HO Turniersieger
BB Liga 1.Saison XXIII
BB 1.Dead Rabbit Sommerturnier 13
BB Siegerteam Clubvergleich (bester Spieler) 13
2.Wiener Wm/Ho Meisterschaften 13
3.Steam Storm Bratislava 13
3.BOTT München 13
1.Berndorf Challenge
Liga 1.Death Rabbit BB Vienna 13
Wiener Wm/Ho Meister 14
BB 1.Vienna Table Top Masters 18
1. 3.Krampusbowl 18 -
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@Virasin: Ich hoffe, du kannst dich mit dem neuen Skullmageddon anfreunden.
Jason Soles ausm PP Forum:
So... Venethrax went through a significant evolution. And honestly I wish I just gave you guys his card. This will be my last Cryx spoiler for the duration, so spoil I shall.
Dragon Slayer is gone. As is Soul Harvester. We substantially retooled his theme for some serious battlegroup coordination and Soul Harvester just did not fit as well as it once did. In place of Soul Harvester Venethrax just picked up +1 STR and ARM. Oh yeah... And acquired Terminal Velocity and Mortality.
And his new feat, Vengeance of the Dragonfather, reads, "Enemy models cannot allocate focus points to or leech fury points from models in Venethrax’s control range. Vengeance of the Dragonfather lasts for one round."
And with that, I am out. -
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News zu Excarnate von Jason Soles:
Excarnate now reads, "When a living enemy warrior model is boxed by Excarnate, remove it from play. You can then add one Grunt to a friendly Faction small-based undead unit in the spellcaster’s control range. Place the Grunt in formation and completely within 3˝ of the spellcaster. The Grunt must forfeit its Combat Action the turn it is put into play."
That "must forfeit its Combat Action" and "completely within" language is pretty consistent between all the return/put into play spells and abilities. Basically every place effect now stipulates "completely within". -
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Seelen sammeln wird's sicher weiterhin geben, ich kann mir vorstellen dass es den Terminus aufwertet wenn man sich bei den anderen Cryx-Castern jetzt nicht mehr sooo drauf achten muss und daher evtl. mehr Lebendiges im Cryx-Drop drin hat.
Die Änderungen von Venethrax gefallen mir. Unter Umständen steht ein Wolkenzauber auf der Karte, um das Flair des alten Feats weiter drin zu haben?
In Hinsicht aufs WTC glaub ich, dass Caster/Locks, die was aushalten, dieses Jahr stark im Vorteil sein werden. Man wird auf gegnerische Sachen treffen, die man nicht kennt, bzw. was übersieht - da hilft jede Chance, eine unabsichtlich gewährte Chance auf eine Assassination zu überleben.post_count++ -
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Infos zur Revenant Crew
Ok... So the biggest change to the Revenants was a simplification of how Deathbound works. It now reads, "If there are fewer models in this unit in play during your Maintenance Phase than there were at the start of the game, you can return d3 destroyed models to this unit. Place the returned models completely within 3˝ of the unit leader." There are some trade offs in there, but it its still strong. They are cost at 10/17.
Rengrave picked up Cleave and Gang Fighter but lost Point Blank and Ghost Shot. Veteran Leader has been reduced to a +1 benefit but models just need to be in the Veteran Leader's coomand range now, the LOS requirement has been dropped. Sac Pawn was traded for Call to Sacrifice [Revenant] ("If this model is disabled by an enemy attack, you can choose a non-disabled friendly Revenant model within 5˝ of this model to be destroyed. If another model is destroyed as a result of Call to Sacrifice, remove 1 damage point from this model.). So that's better... Finally, a model put in play as a result of Death Toll must forfeit its Combat Action the turn it is put into play. All and all, I think a stronger and more fun Rengrave with a cost of 5.
Mehr Infos:
Since you asked nice... And I am about to go to lunch...
The Leviathan is ROF d3. Chain Strike is still a thing and you have already seen the changes to Kill Shot.
Oh... And Venethrax. How does Field Marshal [Counter Charge] sound?
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