GW Annual Report

      GW Annual Report

      belloflostsouls.net/2015/07/ga…15-annual-financials.html

      Revenue: -4%

      Operating Profit (pre exceptional items & royalties) -3%

      Operating Profit +25%

      Earnings per share: +51%



      Sales Channel Reports:

      Retail: -4.6%

      Trade Sales: -6.3%

      Mail-order (web store): +3.9%

      Excerpts from the CEO:

      “Our customers tend to be teenage boys and male adults with some
      spare money to spend and time to enjoy hobbies. I’d like to think our
      Hobby – modelling, painting, collecting, gaming – is for anyone. Our
      customers are found everywhere. Our job is to, on a day to day basis,
      find them, commercially, wherever they are.”

      “We seek out our customers all over the world. We believe that our
      customers carry our Hobby gene and to find them we apply our tried and
      tested approach of recruiting customers in our own stores, by offering a
      fantastic customer experience.”

      “Mail order – the mail order store allows enthusiasts full access to
      all Games Workshop products. It is run centrally from Nottingham. It
      accounted for 21% of total sales in 2014/15.”

      “We have taken the decision in the year to rebrand our stores
      ‘Warhammer’. It is what our customers call us. This will be rolled out
      progressively, as and when we open new or refurbish our existing stores.
      At the year end date we had 13 Warhammer branded stores.”

      “In the period we signed 17 new deals and have 44 contracts currently
      in place to produce more than 50 interactive products. Reported income
      is split: 52% traditional PC games, 27% mobile and 21% card, board and
      role-playing game licences. 37 new products were released in the period.
      We also announced a major tie up with SEGA to develop a real time
      strategy game ‘Total War: Warhammer’.”

      “I will review our product range. We believe this is long overdue: it
      is time for a resetting of the ranges. Not tweaking here and there but a
      top down reassessment. I expect to update you further at the half year.
      We will aim to continue to deliver outstanding product and customer
      service, maintain our Group gross margin and continue to improve our
      Group stock turn. To be absolutely clear I will not be reducing the RRP
      of our products: they are premium priced for their premium quality. I
      will, however, be looking to offer a broader range of price points.”
      GW-Regeln sind nicht immer gerecht, dafür aber meist schlecht gebalanced.

      Interessant dass der Gewinn aus den Royalities und Sondereinnahmen kommt!

      LG
      El Gungo


      WHFB:

      6500 Pkt Oger (bemalt)
      4000 Pkt Chaoszwerge (bemalt)
      8000 Pkt Zwerge (bemalt)
      4500 Pkt Bretonen (bemalt)
      4500 Pkt Dunkelelfen (bemalt)
      4500 Pkt Krieger des Chaos (tlw bemalt)
      4000 Pkt Waldelfen (tlw bemalt)
      3500 Pkt Khemri (tlw bemalt)
      5000 Pkt Vampire (unbemalt)

      HORDES:
      200 Pkt Trollbloods (tlw bemalt)
      buy buy a lot of things!

      LG
      El Gungo


      WHFB:

      6500 Pkt Oger (bemalt)
      4000 Pkt Chaoszwerge (bemalt)
      8000 Pkt Zwerge (bemalt)
      4500 Pkt Bretonen (bemalt)
      4500 Pkt Dunkelelfen (bemalt)
      4500 Pkt Krieger des Chaos (tlw bemalt)
      4000 Pkt Waldelfen (tlw bemalt)
      3500 Pkt Khemri (tlw bemalt)
      5000 Pkt Vampire (unbemalt)

      HORDES:
      200 Pkt Trollbloods (tlw bemalt)
      Schöne Rendite...
      15mm: TYW Schweden, Griechen, Karthago, Numider, Römer, Celten/Briten/Germanen, Anglo danish, Naps Österreicher, FOW Bersaglieri, DAK, Russen, Franzen, Polen....

      28mm: 7yw Preu+Ö, Napo Franzen+Briten+Preussen+Bayern, Zulus, Koloniale Briten, ACW Union, 13. Jhdt Engländer/Schotten, WW1 Fra, WW2 Dt+Rus+Ita+Fra, div.

      WHF: 9

      40K: 8

      Viel anderes was Spass macht


      vivat-htt.at/
      Was ja eher wenig aussagt.
      Aber man sieht dass es in richtung gesundschrumpfen geht, und das nicht so erfolglos. Aber wir leben in einer schnellen zeit...
      15mm: TYW Schweden, Griechen, Karthago, Numider, Römer, Celten/Briten/Germanen, Anglo danish, Naps Österreicher, FOW Bersaglieri, DAK, Russen, Franzen, Polen....

      28mm: 7yw Preu+Ö, Napo Franzen+Briten+Preussen+Bayern, Zulus, Koloniale Briten, ACW Union, 13. Jhdt Engländer/Schotten, WW1 Fra, WW2 Dt+Rus+Ita+Fra, div.

      WHF: 9

      40K: 8

      Viel anderes was Spass macht


      vivat-htt.at/
      Tja, da kommt jemand von der Aktionärswerbeveranstaltung und berichtet in diesem Licht, wird seinem Sohn aber trotzdem ein Konkurrenzprodukt kaufen... Ich finde die Kommentare unten recht akkurat bzgl der Frage wieviele Spieler unter den Kunden sind, ob ein Spieler nicht 6 Modelle von dem kauft, wovon ein Sammler eines hat, und ob GW überhaupt Kundenforschung betreibt.
      primär historisches in 15mm (Schottland so weit das Auge reicht)
      in FOG terms: Swordsman, Bow*
      langsamer Maler


      WoW/Keepers-Altpräsident und für die Idee begeistert, eine Carrerabahn im ganzen Clublokal zu installieren

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Tùrin“ ()