Tiermenschen

      Hier mal was neues:
      Ich werde mal davon absehen extra für Bilder ein neuen Tread aufzumachen und post es gleich zu den Gerüchten:

      brueckenkopf-online.com/?p=11173













      und von Herstone

      Ok, just had a quick 5 minute convo with my mate who's had a 5 minute read thorough the new book.

      Herds have split , both ranked up but ungor get the option to skirmish
      Unruly has gone
      New rule for "herds"- when in combat take a leadership check.
      If passed the unit gets hatred, if you roll insane courage you get hatred and frenzy. Didn't seem to be a downside if you failed.

      Bestigor capture standards if they simply win a round of combat, get to add it (and any others they capture) to their combat res.

      Minotaurs get frenzy if they win a round of combat, for every round they win they get a cumulative extra attack! Minos can only ever pursue or overrun 1d6 (they can now overrun)

      Chariots STILL CORE

      Centigor, still special not fast cav. No drunken every turn, instead roll a dice at the beginning of the game. Effects range from +2 I, to -1 movement to something else he couldn't remember.

      New unit Harpies

      New unit. Some kind of jabberwoky thing. Enemy units in 12" take Ld check, for every number they fail by take a wound no armour. seemed to be 5's across the board. If it takes a wound in combat enemy takes a S5 hit. 275 points.

      Think he said about a gorgon thing, mainly 6's.

      There was a normal giant, then there was a cyclops giant which was basically a giant with only Ld8, but armed with a stone thrower and every (enemy?) wizard within 24" has to pass a leadership check or not be able to cast spells.

      That's all I've got for now.

      Hopefully I'll be getting to look myself in the next couple of days so more info to come.


      Also gut

      @Gors und Ungors

      Gors scheinen die im großen und ganzen die gleichen geblieben zu sein und die Ungors haben sie ein Bisschen hulkiger gemacht. Kann dmit leben.

      @Minotauren

      okaaaaaaaaaaaayyy. Ich entziehe mich jeglicher Kritik, da ich froh bin überhaupt neue Modelle zu sehen.

      @Bestiegors
      Modelle scheinen mir recht steif, ohne viel flüssiger Bewegung.
      Sonst ganz ok, sie mich an die Schwarzorks mit Zweihändern erinnern.






      Die neuen Regeln scheinen mir typisch für diese Edition zu sein (natürlich nur, falls die Regeln so bleiben).

      Das mit Minotauren ist doof. Können nicht mal mehr richtig verfolgen.

      Neues Monster ist klar, dass was in der Richtung dazukommt.

      Und Steinewerfender Cyclob... Wie ich sehe haben sie endlich meinen Brief bekommen (Hab tatsächlich mal einen Brief an GW geschrieben, wo ich genaud das vorgeschlagen habe.) aber hey, solange sie die Reichweite in Grenzen halten ist das schon ok. Dass sie auf diese Weise Kriegmaschinen bekommen, finde ich akkzeptabel.
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      Which Final Fantasy Character Are You?
      Final Fantasy 7
      Wies ausschaut müssen die Anatomiebücher neu geschrieben werden...
      Die Minos (vor allem deren Füße) sind sowas von potthäßlich!!

      Die Gerüchte bzg des AB klingen nach Märchenstunde...
      Hoffe mal dass die Monster nicht so kommen- denn dann würde man sie am Huat wohl nicht spielen können... :O
      ~ TEAM TIROL - ÖSTERREICHISCHER WHFB MEISTER 2007, 2008 UND 2009 ~
      Finds schade das die Centigor keine Leichte Kavallarie bekommen, hoffe wenigstens das sie nen bonus auf die rüstung bekommen so wie andere Reiter das die mit rüssi und schild wenigstens auf nen 3+ save kommen

      Das mim Cyclob find ich echt mal ne geile idee, wird dann wie der Todbringer ne kriegsmaschine auf die man nie aufpassen muss :P

      btw das Meisterschamanenmodell find ich mal nice modelliert hat ned so eine übertriebene Pose wie das der Skavenhelden

      greets
      Ich
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      An der Spitze der Evolution muss man sich nicht mehr Verstecken!

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      FSK 6 = Der Held ist ein Mädchen.
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      FSK 16 = Der Bösewicht bekommt das Mädchen.
      FSK 18 = Jeder bekommt das Mädchen.
      Got to read it myself as well.

      Gorgon ( i think it was) looks like a giant minotaur, and eats people

      Cygor is a cyclops giant-gor that gets rerolls to hit against undead, daemons (I think) and things with ward saves. Tragically WS2. Stone Thrower.

      Jabbersclyth is the jabberwocky thing. Flying, poison, terror, largetarget, 12" tounge attack, strength 5


      Doombulls have D3 impact hits, normal minos have 1 each. Each round of combat won gives minos an extra frenzy attack for that combat (lost if combat ends or you lose a round).

      Beastlord allows a reroll on the beastial roll when fighting against humans (Empire and Bretonians) which basically means it's likely the unit will get what is effectively eternal hatred. Something to do with insane courage adding in Frenzy to the unit he's with with that in-combat-roll thing

      Great Bray Shaman are T5.

      The Wild Lore has a spell that summons either a Jabber, Giant, Cygor or Gorgon from a board edge of your choice. Not RIP, but may aswell be from the desription. If the monster takes a wound then the caster takes a T test to see if they take a wound. If the caster dies then the monster disappears.
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      Final Fantasy 7
      Hier was neues von Warseer:

      Lords & Heroes

      Beastlord/Wargor ? Ld 9, T5, with appropriate price hikes. May take Chaos Armour. May be accompanied by a 'pet' Revered Beast Spawn.

      Great Bray-Shaman/Bray-Shaman ? T5. Beast Spawn as above, access to new Lore. Bray-Staff may come as standard.

      Doombull? The Doombull will still allow Minotaurs as Core. Causes D3 Impact Hits on the charge.

      Centigor Hero - Aside from the Centigor Special Character, it has been rumoured that there will be a Centigor character available as a standard Hero choice.

      Core

      Gor Herds - A ranked unit. Foe-Renders will no longer provide +1Ld. Equipment options as now.

      Ungor Herd - A seperate Ungor unit, with the option for Spears, Shields and Shortbows. 20x20mm bases. Ranked, with a skirmish option.

      Bestigor Herds ? Bestigors may capture enemy Standards upon winning a round of combat, thereby depriving them of their bonuses - this allows the Bestigors to gain the bonuses of the captured standard themselves.

      Warhounds - Varieties of Warhounds allowed through upgrades - Hunting, Guarding, etc.

      Tuskgor Chariot ? Ridden by Ungor.

      Special

      Centigor Herd ? Not Fast Cavalry. New Drunken Rules, rolled for at the start of the game (as Eye of the Gods or Possessed).
      Minotaurs ? Access to Additional Handweapons, Great Weapons, Full Command, and possibly Shields. Still Core with Doombull. The only "Ogre-Sized" infantry in the list. Frenzied upon winning a round of combat, gaining an additional attack per round of combat won as they go deeper into their bloodgreed. Only ever pursue and overrun D6". Cause one impact-hit on the charge.

      Razorgor - The previously mentioned "Gruulgor". A warthog-esque lone monster.

      Razorgor Chariot ? Ridden by Gor, pulled by Razorgor.

      Harpies - As in the Dark Elf book.

      Rare

      Chaos Giant ? As in WoC book. May be upgraded into a Cygor, who may throw boulders as a stone thrower, has WS2 and Ld8, and re-rolls failed hits again Undead, Daemons, and models with Ward Saves.

      Spawn ? Assumed to be as in WoC book. Possibility of slight changes with regards to "Marks".

      Gorgon ? A new monster, based around the Catoblepas. Chariot-base, with Movement 8 and stats in the 5s, with Impact Hits and a Breathweapon. No model has been reported.

      Jabbersclyth - A new monster, based around the Jabberwock of Wonderland fame. A Flying, Terror-Causing Large Target with Poisoned Attacks, Poisoned Blood, and a 12" tongue ranged weapon.


      Scheint so das die Oger, Drachenoger und Trolle echt wegfalln, wenn das so kommt na klasse.
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      also mir gefallen sie auch ned besonders ..

      die bestigors (dass sind eh die mit den zweihandwaffen , oder ?? ) sehen gut aus , aber der rest so lala ..


      @ drachenoger usw. : ich würds auch scheiße finden wen die wegfallen würden .. erstens sind die gut und zweitens machen die liste abwechslungsreich .

      aber vl. passen sie rein hintergrundtechnisch nicht zu den "typischen" tiermenschen... (maybe denkt sich GW ja mal was dabei 8o )

      naja .. was solls .. ich hab meine pläne mit ihnen schon wieder verworfen X(

      mfg
      The Wolves were warriors before they became soldiers. We were murderers first, last, and always!

      —Jago Sevatarion, speaking about his VIII Legion

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Jonny Tempel“ ()

      Ich habe selten soviele unterschiedliche Gerüchte zu einem neuen "Release" gehört.
      Ich würde mal sagen: "Abwarten und Bier trinken".

      Ich würde mich freuen, wenn die Tiermenschen einen regulären Centigorhelden bekommen würden, aber ich denke, dass sich dieser Wunsch nicht ganz erfüllen wird. =(
      Aber dafür werden anscheinend die Wargors (Helden) besser.

      Wie es ausschaut, wird es eine nette Monsterarmee . Gottseidank habe ich viele Alternativmodelle (weil die ersten Bilder gefallen mir nicht sonderlich).
      2009:
      Krieger des Chaos S2 U1 N2
      Bestien des Chaos S0 U0 N1
      Vampire im Aufbau
      Hab wieder mal was neues von Warseer:

      Magic - Lore of the Wild (7 spells!) 0-6 like the old Tzeentch

      0- Bestial Surge - 7+ movement spell, doesn't make you charge though, might be faq'd

      1- Viletide - 7+ 5d6 S1 24" magic missles

      2 - Devolve, 9+, enemy units within 12" take ld, amount failed = # of wounds with no AS

      3 - bray-scream, 10+, one character within 12" makes a breath weapon attack at s3 with no AS (I like this one)

      4 - Traitor-kin, 10+, all enemy models within 12" riding a mount of any kind suffer number of attacks = mounts attacks w/ same S. same for monsters & handlers and chariots. no AS bonus for mounted or barding, etc. (Hello Hydras! biggrin.gif )

      5 - mantle of ghorok, 13+, friendly character within 6", model gains +d6 S and +d6 S (max 10), if 1 or more 6's rolled, model suffers a wound with no saves of any kind (Interesting one, and can be potentially devastating)

      6 - Savage dominion, 16+, 'summon' a giant, gorghon or jabberslythe, place at any point on table edge and move as if returning from pursuing an enemy off the table

      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      Gors are LD 7 now.

      Can Ambush on turn 1 if lucky.

      You need the same unit size and type for a unit to ambush. Then in the remaining moves phases each turn roll a d6

      1 - Lose scent, opponent gets to choose table edge

      2-3 Roll again next turn

      4 - Beasts left side

      5 - Beasts right side

      6 - Beasts table edge of choice

      Drunk is different too

      1 roll at start of game

      1-2 Sober! +2 Init
      3-4 - hangover from hell! re-roll Primal Fury, -1 M
      5-6 Drunken Bravado - Stubborn


      Hab auch gelesen das die Male komplett wegfallen aufgrund das die Tiermenschen nicht mehr zum Chaos gehören :(

      Naja...
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      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von „Chaos Semmel“ ()

      beastlord now LD9
      wargor LD8
      both have T 5

      doombull is a lot better as you can now give him any magic items not just weapons
      also a hero choice gorbull
      both do d3 impact hits
      slaughterer's call - all minos become frenzy, loose primal fury, think you declare when to use it

      no marks bt deamonic gifts such as 15pts for 5+ scaly skin, 20pts? for +1 attack etc

      they have made it so there is no point in taking herds anymore as chariots are core at 80pts each, you can have a unit of crapy ungore short bow raider skirmshers for 60pts for 10.

      harpies are a special along with minos, who are 55pts basic, great weapon is +8pts. come with light armour basic and you can buy shields for 4 or 8. they get 1 impact hit each though at S5. bloodgreed changed to gain frenzy but always over run 1d6.

      bestigor are gash so no point there.

      razorgor are quite interesting, move 7, 4 attacks each at S5, but get +1 S on the charge and cause fear, T5 at 3 wounds each. only LD6 though so a unit of 3 for 165pts might be worth it for a special?

      they can also pull chariots but why when the core one is soooo much cheaper [65pts cheaper in fact].

      right then these 4 types of giant

      1st type is a giant

      2nd - jabbercrapname - fly,terror,immune to psych, any unit within 12 takes a LD check or suffers 1 wounds with no save, 5 attacks,T5, 5 or 6 wounds, pretty poo

      3rd - cyclops dude - all enemy wizards with line of site take LD check, if fail, any failed attempts to cast spells = miscast, gets re-roll hits in combat against magic users, carrys massive rocks, treated as stone thrower with no min range.

      4th - ghorgon - everything 6 S6, T6, W6, stubborn immune to psych 10 terror, can swap all its attacks for one hit which killing blows on 4+. if he does killing blow the he regains d3 wounds back.

      law of the wild is pretty gash aswell
      default- all units within 6 move d6+1, but can't charge 7+
      5d6 S1 hits 7+
      summon giant, ghorgon, or jabbercrap 16+, but then the wizard can't do anything else and probably dies afterwards.

      4 others that are mmmmmmmmmmmmm plain.

      magic items
      big meat cleaver is win on the doombull, give him a million attacks at S6

      spear for 50 that acts as a bolt thrower in combat

      stonecrusher mace? remembered it was ok

      no ward in the book, apart from one which gives you 2+ against flaming, and 4+ for your unit, so jog on cockthirster and tzeentch but thats it

      regen is with light armour for 50pts

      crown of horns 75pts, make you stubborn

      banner 75pts give unit +1S

      horn to allow all units within 36 to re-roll primal fury 50pts

      staff of darkhoth casts crapy spell to move but not charge



      primal fury - nearly everything has it, roll LD check when in combat, if you pas you get hatred, if you get double 1, hatred and frenzy

      you can ambush, but not like the old. now you roll 1 dice for each unit you are ambushing
      1 - you loose the scent [oh no] = your opponent chooses which board edge they come on from
      2/3 - dont arrive yet
      4 - left board edge
      5 - right board edge
      6 - beasts choose

      you can only ambush a herd if you have a unit of the same type and at least equal unit size already on the board deployed normally
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      Final Fantasy 7
      Ich kenn mich bei Tiermenschen ja nicht aus, aber ist das bei den Minos Fett oder Muskelmasse? Wenn a. ueberwintern die in der Hoehle?Wenn b. dann hat der Designer zu viel Dragonball gelesen/geschaut( Ultra Mega Giga Super Saijajin-Mode).Der Gnargor schaut aus wie ein Schweindal,dass selbst Silvester gefeiert hat.

      Vielleicht schauen Minos mit einer duenkleren Bemalung besser aus.Aber an den Schienbeinen Fett oder Muskeln zu haben muss auch lustig sein!

      Mfg Snorp
      ich find ja den gnargor mit abstand am hässlichsten ! 8o

      wie kann man nur nach so tollen minis ( Chaos , Delfen , Skaven , vampiren usw..) wieder so nen müll hervorbringen ?

      also mir gefallen nur der monsterbulle und die Bestigors ...

      und gors mit bögen oder armbrüsten is auch so najaaaaaa ... :rolleyes:


      mfg
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      @Razorgor

      Pumbargor

      Wie es auf Warseer und im Tableotpforum verglichen wird

      Die Minotauren finde ich - nachträglich gesehen - schauen gar nicht so schlecht aus.
      Durch diese Muskelmasse kann man sich besser vorstellen, dass sie Stärke 5 haben, womit sie ja eine höhere Stärke als Oger haben.
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      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von „Tura Xell“ ()

      Also wenn ich ehrlich bin gefallen mir die neunen minis eignetlich alle,
      vorallem der Meisterschamane

      Auserdem sind Tiermenschen Böse und die müssen ned schön ausschauen :D
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      FSK 12 = Der Held bekommt das Mädchen.
      FSK 16 = Der Bösewicht bekommt das Mädchen.
      FSK 18 = Jeder bekommt das Mädchen.
      Die Ungors gefallen mir überhaupt nicht. Haben alle so einen fetten, klobigen Schädel. Da bleib ich bei den Alten.

      Aber die Minotauren gefallen mir ausserordentlich gut.

      T9A Statistik (S/U/N): [Update: 24.04.16]
      Bretonen 2/1/4
      Chaos 1/0/2
      Chaoszwerge 2/0/1
      ----------------
      13 Spiele


      Na da teilen sich die geschmäcker, meiner meinung nach sind die minotauren die hässlichsten minotauren die diese welt je gesehen hat. Zum glück hab ich die mächtigen uralt-modelle...
      15mm: TYW Schweden, Griechen, Karthago, Numider, Römer, Celten/Briten/Germanen, Anglo danish, Naps Österreicher, FOW Bersaglieri, DAK, Russen, Franzen, Polen....

      28mm: 7yw Preu+Ö, Napo Franzen+Briten+Preussen+Bayern, Zulus, Koloniale Briten, ACW Union, 13. Jhdt Engländer/Schotten, WW1 Fra, WW2 Dt+Rus+Ita+Fra, div.

      WHF: 9

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      Viel anderes was Spass macht


      vivat-htt.at/