II. Open European Team Championships

      II. Open European Team Championships

      Freunde, Mitbürger hört mich an!

      Wir werden dieses Jahr wieder unser Teamturnier am 24./25. September veranstalten. Wir haben eine neue Location damit wir auch genügend Spieler unterbringen können.

      Das Regelset werden wir in 2 Wochen online stellen, aber größere Veränderungen wird es nicht geben.

      Vorab die wichtigsten Regeln:

      - Teamgröße 5 Spieler (2 Söldner aus anderer Nation erlaubt)
      - Jede Fraktion nur einmal
      - Komplett bemalt
      - Steamroller 2011
      - 8 Szenarien zur Auswahl
      - Turnierbeitrag ? 125 pro Team

      Wir werden versuchen Getränke und Essen billiger zu machen.

      Hoffe auf rege österreichische Teilnahme!

      Durch unsere Liga haben wir wenigestens viele komplett bemalte Spieler in Salzburg und ich hoffe in Wien gibt es auch wieder einen Haufen der kommen möchte :D

      Grüße Ruad
      WARMACHINE

      Play like you´ve got a pair

      WM & HO:



      Klick mich :)
      Ich hätte da mal ein paar Fragen:

      Ist die Teamgröße mit 5 Spielern fix oder wäre es auch möglich, die Anzahl auf 4 zu reduzieren? Oder könnte man vielleicht nochmal eine Abstimmung darüber initiieren?

      Wird es eine fixe Anzahl an Turnierrunden geben, oder könnte das Ganze an der Anzahl der teilnehmenden Teams festgemacht werden?

      Wie schauts aus mit offiziellem PP-Support? Is da was geplant? Wirds neben den Urkunden auch Preise geben?

      Bis wann muss das Team angemeldet sein?
      War krank und hatte viel zu tun hier die Antworten:

      Original von Asmodai
      Ich hätte da mal ein paar Fragen:

      Ist die Teamgröße mit 5 Spielern fix oder wäre es auch möglich, die Anzahl auf 4 zu reduzieren? Oder könnte man vielleicht nochmal eine Abstimmung darüber initiieren


      Die Teamgröße bleibt bei 5 Spielern pro Team.

      Original von Asmodai
      Wird es eine fixe Anzahl an Turnierrunden geben, oder könnte das Ganze an der Anzahl der teilnehmenden Teams festgemacht werden?

      Es werden wieder 5 Runden gespielt.


      Original von Asmodai
      Wie schauts aus mit offiziellem PP-Support? Is da was geplant? Wirds neben den Urkunden auch Preise geben?


      Wenn es so gut funktioniert wie letztes Jahr versprochen wird es wieder keinen Support geben, obwohl Jen Ikuta ein Entschuldigungsschreiben geschickt hat. Naja davon kann ich mir im Nachhinein nichts kaufen. Ich werde es wieder probieren, aber dadurch, dass sich kein Pressganger bin wird es sicher wieder nicht einfach.

      Preise und Urkunden gibt es sicher. Die Münzen sind ja extra für dieses Turnier designt und gegossen worden.

      Zusatzpreise hängen von PP und Ulisses ab.

      Original von Asmodai
      Bis wann muss das Team angemeldet sein?


      Wahrscheinlich bis 31. Juli.

      Grüße Ruad
      WARMACHINE

      Play like you´ve got a pair

      WM & HO:



      Klick mich :)
      Regeln sind schon fertig geschrieben auf deutsch :)

      Muss noch übersetzt werden bzw. gehen sie heute an den Übersetzer.

      Da wir ja letztes Wochenende in Finnland waren wollen diesmal nicht nur die Helsinkijungs vom letzten mal kommen sondern auch die Turkugruppe einTeam schicken :D

      Am 666 Coin of Evil werden dann noch die Holländer zu ihrem Glück gezwungen :]

      Grüße Ruad
      WARMACHINE

      Play like you´ve got a pair

      WM & HO:



      Klick mich :)
      Original von warpspider
      Wie viele Punkte stellt ein Spieler bzw. Team?


      Jeder Teamspieler hat 2 50 Punkte Listen, wovon halt eine gespielt wird :D

      Dieses Jahr wird es spannend wenn es soviele neue Teams geben wird, auch in Hinblick der österreichischen Teams.

      1. Austrian Deathmachine
      2. Damageteam
      3. Venture Vienna die 2te

      Finnland und Frankreich wollen jeweils 2 Teams schaffen.

      Deutschland wird vermutlich auch wieder 3 Teams stellen.

      Italien und Schweden sind auch wieder dabei

      Polen und Russen haben mir zurückgemeldet, dass sie nachfragen werden ob sie Teams zusammenbekommen.

      Weitere Kontakte nach Belgien, Serbien und Ungarn kontaktiert.

      Grüße Ruad
      WARMACHINE

      Play like you´ve got a pair

      WM & HO:



      Klick mich :)
      Ou ... das klingt super :)
      Klar wirds wie immer einige Rückzieher geben, aber ich denke, dass es sicherlich größer wird als letztes Jahr.
      Team Venture Vienna wäre cool, wenn wieder mit nahezu Originalbesetzung ... vielleicht finden wir einen 5ten Wiener - sollte doch machbar sein!

      Gruß Peter

      1. Warmachine/Hordes OETC Rules:

      1.1 Introduction:

      After the success of last year?s tournament we decided to host a second open team championship this year to provide an arena for teams from all over Europe and the rest of the world to battle for honour and glory. We are looking forward to greeting old comrades in arms and meeting new friends. There are some slight changes to last year?s tournament condition. Have fun reading the new and improved tournament rules. See you in September!

      1.2 Tournament Details:

      Date: September 24th and 25th 2011

      Location:
      TriBühne Lehen, Tulpenstraße 1, 5020 Salzburg
      Participants: 80 players (16 teams) (it is possible to increase the number of participants up to 100 players (20 teams) if there is sufficient interest in the event)
      Entry fee: 25 ? (125? per team) which has to be paid until July 31st 2011

      Bank details:
      Oberbank GmbH
      IBAN: AT37 15090 00101345080
      BIC: OBKLAT2L
      Reference: team name (for instance: nation, team name)
      Account holder: Mader Stefan

      Please send your army lists to the email address below until September 1st 2011:
      admin@czermak-tabletop.com

      Team registration and website:
      wmho-oetc.frozennet.com

      1.3 What to bring?

      The official tournament language will be English ? players are kindly asked to provide the cards for their armies in English.

      ? Cards for your army in English
      ? Miniatures
      ? Dice
      ? Measuring tape
      ? Templates
      ? Tokens for special game effects (spells, feats, continuous effects?). Self made tokens and tokens from various retailers are acceptable. The token should clearly indicate the game effect.
      ? Rule book/ faction book
      ? Clocks
      ? High spirits

      2. Registration (or ?how to join the fray?:

      Please register your team at our website:
      wmho-oetc.frozennet.com or by email: admin@czermak-tabletop.com

      A team consists of five players, one player being the team captain (with special duties during the tournament ;), find out more below). Every team member chooses one of the following factions:

      ? Cygnar
      ? Protectorate of Menoth
      ? Khador
      ? Cryx
      ? Retribution of Scyrah
      ? Mercenaries (Four Star, Highborn Covenant, Searforge Commission or Talion Charter / tier lists)
      ? Trollbloods
      ? Circle Orbororos
      ? Legion of Everblight
      ? Skorne
      ? Minions

      Factions are allowed only once per team (for instance: one Cygnar player, one Cryx player, one Skorne player, one Trollbloods player and one Khador player form a team). Every participant creates two 50 point lists of one faction with different warcasters/warlocks. Mercenaries are allowed to choose different contracts/themed armies (tiers) for their lists. The team captains should submit all army lists of their team players until September 1st 2011 to the following email address: admin@czermak-tabletop.com

      Prerequisites for your army lists:

      ? Name of the team player and team
      ? Two 50 point lists with 2 different warcasters
      ? Warcaster/Warlock Characters Restricted
      ? Please submit your army lists as Word or Excel files
      ? It would be fantastic if teams could submit a team photo

      Every participant at the tournament will receive a tournament folder containing the submitted army lists with damage grids.
      Generally there is no maximum number of teams per nation for this tournament. To ensure that as many nations as possible participate in the event we have implement the following rule: if all 16-20 team slots are taken and a nation with no prior registered team wishes to enter a team for the tournament, we unfortunately have to cancel the registration of the team of the nation with the most participants that submitted its registration last.

      Example: a team from the Vatican submits a registration. There are already three registered teams from Austria, which is now leading in regards to the number of teams, and the number of teams would exceed the team maximum for the event. The team from Austria that submitted its registration last unfortunately will have to step back.
      Two ?mercenary? from a different nation is allowed per team. Example: Team Vatican only has four players and accepts a ?merc? from Austria into their team to achieve the number of required players.

      3. Models, Painting and Proxies:

      The Steamroller 2011 ?Hardcore Painting? rules apply (p.29 Steamroller 2011). There will be an award for the best painted team.

      4. Fairplay and Rule Questions:

      We expect all players to treat their opponents with courtesy, fairness and respect. Should any difficult situations arise, please contact the tournament organisers or referees immediately to resolve the situation. In the unlikely case of extremely unsportsmanlike behaviour victory of the match goes to the opponent at maximum victory points.
      Should any questions regarding the rules arise players are asked to consult their rulebooks and fetch the referees only if they come to no satisfying conclusion. Referees or tournament organisers have the final word on debates.
      There are no ?soft points? for fairplay.

      5. Terrain:

      Terrain will be set up by the tournament organisers. It is not allowed to change the set up of the terrain unless it has too great an impact upon a certain scenario. In this case the terrain will be changed by the tournament organisers. You will find a rule sheet with all relevant terrain rules at the gaming tables.

      6. Match Pairings, Scenarios and Tournament Points:

      6.1 Pairings and Scenarios:

      In round 1 of the tournament team pairings will be decided by lot. After round 1 pairings occur according to the Swiss tournament system. A team will never compete against the same team twice.
      After the opposing teams have been chosen both team captains meet at their allocated gaming table and throw a dice. The captain with the highest roll goes first. In the case of a draw reroll until you have a winner.

      Team captains are required to match the members of their teams in the space of 15 minutes according to the guidelines below. Should team captains exceed the time limit pairings and scenarios will be randomly allocated by the TOs. The tournament organisers will clearly announce the time for the choice of the match ups.

      Team captain A wins the dice roll. Team captain A chooses his first player and provides both army lists of the respective player. Team captain B then chooses 2 players and provides their respective army lists. Team captain A picks one of these two players to compete against the first player of team A. Once a match up has been decided, the army lists of the second player of team 2 remain on the table. Team captain B then chooses a scenario and a gaming table for the first match up. Every scenario has to be chosen once by the team captains per tournament round, resulting in all 5 team members playing a different scenario per tournament round.

      After that, the second player of team B is presented with two players and their respective army lists by team captain A. Team captain B picks one opponent and team captain A chooses gaming table and scenario. Repeat this process until every team member has an opponent. Once team captains have decided on the pairings the tournament organisers will register the match ups.

      Eight different scenarios can be chosen:

      ? Gaining Ground (Steamroller 2011 PDF p.15)
      ? Destruction (Steamroller 2011 PDF p.22)
      ? Capture the Flag (Steamroller 2011 PDF p.20)
      ? Kill Box (Steamroller 2011 PDF p.13)
      ? Process of Elimination (Stamroller 2011 PDF p.16)
      ? Revelation (Steamroller 2011 PDF p.17)
      ? Command and Control (Steamroller 2011 PDF p.24)
      ? The Gauntlet (Steamroller 2011 PDF p. 23)

      Game time for the individual matches is 120 minutes ? with 60 minutes being reserved for each player. There is no time limit per turn, but players are kindly asked not to contemplate for 10 minutes before moving the first model. If a player has no time left he will lose the game. Should you get the impression that your opponent is stalling, please contact the tournament organisers or referees.

      It is strictly forbidden to interfere with games that are not your own to gain advantage for your team (for example by giving hints or indicating moves).

      6.2. Tournament Points:

      After a game has finished please fetch a tournament organiser to record your game result (only game organisers are allowed to do this!). After a tournament round it is determined which team has more victories (for instance 3:2; 4:1 or 5:0). The team with the most victories gains one tournament point. ?Side points? are firstly attributed for the number of victories and secondly for control points gained by the players of a team.

      An example:

      Team A beats team B 4:1. Team A gains one tournament point and the following side points:
      Team A:
      1 tournament point
      Primary side points: 4:1
      Secondary side points 4 (control points from all five games)

      7. Tournament Pogramme:

      Saturday September 24th 2011

      9.00 ? 9.45 Registration
      9.45 ? 10.00 Welcome speech and announcement of tournament round 1
      10.00 ? 10.15 Pairings by the captains for round 1
      10.15 ? 12.15 Round 1
      12.15 ? 13.15 Lunch break
      13.15 ? 13.30 Pairings by the captains for round 2
      13.30 ? 15.30 Round 2
      16.00 ? 16.15 Pairings by the captains for round 3
      16.30 ? 18.30 Round 3
      18.45 Party and/or relax

      Sunday September 25th 2010

      9.45 ? 10.00 Pairings by the captains for round 4
      10.00 ? 12.00 Round 4
      12.00 ? 13.00 Lunch break
      13.15 ? 13.30 Pairings by the captains for round 5
      13.30- 15.30 Finals
      Ca. 17.00 Award ceremony

      8. Prizes:

      Prizes for first, second and third places
      Best painted team award
      WARMACHINE

      Play like you´ve got a pair

      WM & HO:



      Klick mich :)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Ruad Rho-fessa“ ()

      Dazu ein paar Anmerkungen - die Punkte solltet ihr vielleicht noch ein bisschen ausformulieren - ich möcht nicht nitpicken, nur darauf hinweisen, dass da noch evtl. Klärungsbedarf besteht: ;)

      Original von Ruad Rho-fessa
      Participants: 80 players (16 teams)

      Für bis zu 16 Spieler/Teams sind laut Steamroller nur 4 Matches vorgesehen. Ein weiteres Match verhaut den "Strength of Schedule" und führt oftmals dazu, dass sich der Erstplatzierte noch mal umsonst Punkte von einem abgeschlagenen, schwächeren Kontrahenten holt. Ist das 5te Spiel optional, falls es mehr als 16 Teams werden, oder werden immer 5 gespielt?

      Original von Ruad Rho-fessa
      Every participant creates two 50 point lists of one faction with different warcasters/warlocks.

      Zählen prime/epic Variante des gleichen Casters als unterschiedlich?

      Original von Ruad Rho-fessa
      3. Models, Painting and Proxies:

      The Steamroller 2011 rules apply (p.29 Steamroller 2011). There will be an award for the best painted army.

      Auf Seite 29 stehen die möglichen Varianten ;). Für welche habt ihr euch entschieden, wieder vollbemalt?
      Die Proxy-Regelung würde mich auch interessieren, ich erinnere mich an eine EButcher-Doomreaver-Armee im letzten Jahr, die die offizielle Proxy-Regelung von PP eher nicht überstanden hätte ;).

      Original von Ruad Rho-fessa
      Every scenario has to be chosen once by the team captains per tournament round, resulting in all 5 team members playing a different scenario per tournament round.

      Das stell ich mir bei 8 Szenarien und 5 Spielern schwierig vor ;)

      Original von Ruad Rho-fessa
      Game time for the individual matches is 120 minutes ? with 60 minutes being reserved for each player.

      Finde ich gut. Was passiert, wenn ein Spieler keine Zeit mehr auf seiner Uhr hat?

      Original von Ruad Rho-fessa
      It is strictly forbidden to interfere with games that are not your own to gain advantage for your team (for example by giving hints or indicating moves).

      Der Hinweis auf Fehler im laufenden Spiel ist aber gestattet, nehme ich an?

      Original von Ruad Rho-fessa
      Best painted team award

      Oben hieß es noch, die hübscheste Armee, hier, das bestbemalteste Team. Was davon wirds, wie genau wird's ablaufen?
      post_count++