Spoilers and Discussions

      From the latest NQ,

      Mage hunter infiltrators:
      SPD 7, MAT 6, DEF 14, ARM 11
      They have stealth, pathfinder, gang, arcane assassin, mage killer.
      Two swords, no reach, p+s 9.
      FA:2, cost 5/8.

      Tactical arcanist corps:
      SPD 4, DEF 11, ARM 16, Magic ability 7, 5 boxes each.
      Battle wizard.
      Three spells.
      - Flame burst, which is a crit fire aoe with RNG 10, POW 13.
      - Smoke bombs, same as a trencher, except a spell.
      - Vortex of flames, Same as Archangel's animus. ( )
      They have a non-reach mace that causes the same effect as cinerators' swords.
      Cost 4.

      Gun mage cavalry:
      SPD 9, RAT 7, DEF 15, ARM 13
      Pistol: RNG 12, POW 10. Ammo types are brutal damage, blessed, electro leap.
      Light cavalry, gunfighter, pathfinder.
      10pts

      Bastion Seneschal:
      Same stats as a regular Bastion except +1 MAT and CMD.
      He's a jack marshal, a commander, and fearless. Also has Defensive strike, Iron wall, and any bastion that activates in his command range heals one point.
      Weapon is the same as normal Bastions.
      3pts.

      Grüße Ruad
      WARMACHINE

      Play like you´ve got a pair

      WM & HO:



      Klick mich :)
      Eine min. Unit der Gun Mage Cavalry lass ich mir einreden. Mit Snipe (oder Magic Bullet) bedrohen die immerhin 25" weit. 10 Punkte für eine volle Einheit werden aber, fürcht ich, zu selten übrig bleiben.

      Bastions mit Seneschall in der Nähe hasse ich jetzt schon ;)
      post_count++
      Original von Snot
      Bastion seneschall klingt sehr sehr gut. FA.1 nehme ich an. mat 7 def strike mit pow 12 weapon master, blessed = AUA


      Ich geh von Mat 8 aus da die Normalos schon 7 haben. Blessed wurde nicht gespoilert kann aber leicht noch dabei sein.

      Jack Marshal finde ich für Protectorate hart, die Fraktion mit dem besten Jacksupport ohne Fokus.

      Iron Wall danke schön, damit ist er gut gegen Ranged und Magic attacks geschützt.

      Grüße Ruad
      WARMACHINE

      Play like you´ve got a pair

      WM & HO:



      Klick mich :)
      Über Geschmack lässt sich streiten aber praktisch sind sie nicht. Am Tisch wird's fürchte ich eine Herausforderung werden, die Zahlen schnell zu erkennen - zu viel drum herum an Verziehrung und die Schrift ist auch bei manchen Sets blass.

      Tumb Down
      GIT will es!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „GitKull“ ()

      Ich schließ mich dem Git an -> zu viel drumherum, das (imho) nichtmal gut aussieht. Gefallen tun mir bei den Sets nur die Menoth, Mercs und Retribution, wobei v.a. letztere ziemlich kontrastarm aussehen und deswegen recht schwer am Tisch zu erkennen sein werden.


      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Meister.Petz“ ()

      News: Convergence Vectors


      Will Shick discusses the design behind the Convergence of Cyriss Vectors in today’s Privateer Press Insider.

      Summary

      The Convergence of Cyriss designed the faction around 3 distinct types of Vectors: lights, ground heavies, and flying heavies.

      Lights: designed to support.

      Diffuser: increases the mobility of the the Convergence army, marking targets for melee attacks. Hunter’s Mark.

      Galvanizer: repairs other warjacks.

      Mitigator: ranged Vector. RNG 7 AOE 3 gun with Quake and Puncture. Puncture: all enemies hit by the attack suffer 1 point of damage.

      Ground Heavies: slow but durable and heavily armed.

      Cipher: a hull mounted servipod mortar supports the army’s advance but the Cipher’s real threat is the twin P+S 18 Piston Spikes.

      Monitor: ranged support. Fires saw blades with Truesight.

      Inverter: Heavy hitter. Macropummeler hits at P+S 20 with Knockdown but can only be used once per turn due to Discharge.

      Flying Heavies: not as durable but use higher SPD and Pathfinder to strike fear.

      Assimilator: rendering claw repairs the Assimilator after destroying an enemy Construct.

      Modulator: cheapest heavy and two Emitter Surge ranged weapons. But hitting the Modulator in melee triggers a POW 10 electrical damage roll to the attacked due to the Plasma Nimbus.

      Conservator: Hand of Vengeance and highest ARM.

      Ich bin auch positiv überrascht:
      Eine WM-Fraktion, die sich auf Heavies verlässt macht ein schönes Bild, auch die Mischung zwischen Ranged und Melee halte ich für attraktiv.
      Ich hoffe, sie bekommen nicht die Über-Infanterie, damit die Armeezusammensetzung entsprechend ausfällt.

      Ist hier vielleicht ein Colossal angedeutet:
      Of course, astute readers might notice I left out one rather large contender in the vector category. But I think such a colossal piece of the Convergence army deserves a blog all its own.
      8)

      Original von brEmSEr
      Ist hier vielleicht ein Colossal angedeutet:
      Of course, astute readers might notice I left out one rather large contender in the vector category. But I think such a colossal piece of the Convergence army deserves a blog all its own.
      8)


      Um Solch ein elementares Stück Steampunk Literatur auf zu tun benötigt rd sicherlich einer PRINZESSIN welche nicht in der Lage ist eine vulgäre Flasche Spezi zu öffnen ;)

      Greets

      Der Öffner der Spezi !
      Der Teufel ist ein EICHHÖRNCHEN aus Deutschland!!!